Як апарт-готелі переживають кризу

Вікторія Берещак
оглядачка ринку нерухомості
Фото:  WONJAE LEE/Pixabay

Фото: WONJAE LEE/Pixabay

Тоді як традиційні готелі дуже болісно і складно реагують на пов'язані з пандемією коронавірусу події, що розгортаються в світі, сегмент апарт-готелів набирає вагу.

Вся справа в гібридній моделі оренди та наявності зони кухні в номерах. За бажання досвідчений оператор може переформатувати об'єкт під довгострокову здачу в оренду і таким чином мінімізувати ризики, зберегти вакантність, а значить — дохід інвесторів.

Якщо в традиційних готелях — один власник, на якого, по суті, лягають усі витрати і з персоналу, і з обслуговування, експлуатації, то в кризу йому — хоч вовком вий.

Telegram Logo

Заповненість нульова, туристичні потоки вичерпуються, а закордонних гостей поки чекати не доводиться. До того ж страждає популярна стаття доходів — великі заходи в конференц-залах зараз не в тренді.

Готельєрам доводиться думати, як швидко перевзутися в кризу та що робити, проте у випадку з традиційним готельним бізнесом це зробити не так просто.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Інша справа — апарт-готелі. Зазвичай це — невеликі комплекси, де номерний фонд становить 120-400 апартаментів, у кожного — свій власник.

Тоді як заповненість європейських готелів ледве сягає 5-7%, сегмент апарт зберігає рекордні 27-30%. Вдається це йому з кількох причин.

  • По-перше, можливість довгострокової оренди. Кухня, повноцінне спальне, робоче місце, балкон або тераса. Все, що потрібно, щоб комфортно жити тривалий час.
  • По-друге, готельний сервіс. Якщо правильно вибрати об'єкт, він буде на рівні готелю 4-5 зірок із усім спектром послуг і сервісів.

Це і замовлення їжі в номер із ресторану, і клінінг із усім дотриманням санітарно-епідеміологічних норм, і послуги кур'єра, і багато іншого.

  • По-третє, додаткові сервіси всередині об'єкта. Коворкінг, лобі з зоною для онлайн-дзвінків і кафетерієм, патіо-зони та навіть бібліотеки — девелопери апарт-готелів всерйоз морочаться, щоб залучити гостя та утримати його.

В Україні цей сегмент поки лише набирає обертів, розвивається він у курортних регіонах, а саме в Карпатах і Одесі, та помалу з'являється в столиці.

Наразі є кілька апарт-комплексів у продажі, один із яких стане готелем бізнес-сегменту, другий — поєднує апартаменти для житла та оренди під керуванням оператора.

Це скоріше про комплекс сервісних апартаментів, аніж апарт-готель.

Окупність в апарт-комплексах залежить від низки факторів, зокрема, від локації, прогнозованої заповненості, фінансової моделі, експертизи оператора та концепції об'єкта.

За сприятливої ринкової ситуації та заповненості понад 60% інвестиція може окупитися вже за 8 років. Із плюсів — відсутність необхідності бути зануреним в операційку та стабільний пасивний дохід.

Із можливих мінусів — довга окупність, якщо вплутатися в неліквід, складності з завантаженням через наслідки коронавірусу. Але від останнього, потрібно визнати, однаково не захищений і сегмент традиційних орендних квартир.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини