Криза позначилася на всіх сферах бізнесу по-своєму, зокрема й на стані ринку безпеки. Важливо зрозуміти, куди він рухатиметься і чого очікувати споживачам у найближчому майбутньому.
Що купують українці
Ринок безпеки — досить великий. Він включає фізичну сторожову охорону, охорону на постах, послуги охоронців та інкасації.
Але наймасовішою послугою, якою користується більшість населення України (понад 700 тисяч об'єктів), є охоронна та тривожна сигналізація. Це охорона будинків, бізнесів, дач тощо.
Багато хто думає, що охорона — це дорого і підходить тільки для олігархів, але практично вона є доступною кожному.
Переваги та недоліки виявляються у співвідношенні ціни та швидкості реагування. Якщо ми говоримо про сторожову охорону, де двоє охоронців охороняють двері та вікно, то це коштуватиме близько 80 тис. грн на місяць.
Мало хто може собі дозволити таке, та й не завжди існує така потреба. Пультова охорона — це про колективну безпеку.
Тобто 500 квартир платять по 450 грн, і на їхні сигнали реагують два підготовлені озброєні бійці. На відміну від сторожової охорони, де реакція є миттєвою, тут буде затримка реагування до 8 хвилин.
Однак якщо до пультової охорони приєднано меншу кількість об'єктів, ніж потрібно для рентабельності декількох груп реагування, то швидкість реакції буде нижчою.
Криза: закритися чи перебудуватися?
Цей ринок, як і всі інші, відчув звуження й зменшення обсягів. Однак для нашого ринку це насправді є проблемою, адже стосується колективної безпеки.
Наприклад, собівартість постійного цілодобового патрулювання в Києві 25 груп швидкого реагування становить для «Шерифа» 7 млн грн.
Якщо зменшується грошовий потік (у зв'язку зі зменшенням клієнтської бази або збільшенням касового розриву), є шанс, що не всі групи вийдуть на патрулювання, адже у збиток довго працювати не можна.
А це погіршить швидкість реагування, погіршиться сервіс.
З цієї ситуації «Шериф» виходить завдяки максимальній автоматизації процесів (що зменшує накладні витрати) та збільшенню кількості суміжних послуг (використовуючи інструменти франшизи).
Хороший приклад для нас зараз — це «Комфорт Таун», в якому мешканці понад тисячі квартир встановили сигналізацію, а холдинг виділив окремий екіпаж для ЖК.
Завдяки тому що мешканці проінвестували колективну безпеку, швидкість реагування там становить до 3 хвилин. Ми ведемо переговори ще з трьома ЖК, де за таких умов також буде розміщено групи реагування.
Новинки для споживача
Сервіс AJAX випустив багато нових класних продуктів. Одна з новинок — спеціальний датчик, який відправляє фотографію руху перед камерою на телефон.
Хакер може перехопити відеопотік, а цей сигнал не зможе, адже він відправляється лише в момент тривоги.
Також з'явився новий пожежний датчик, який реагує і на дим, і на чадний газ, дозволяючи банально не задихнутися в разі пожежі.
Є й нова система безпечного розумного будинку, яка включає прожектори в разі руху, вимикає воду при перших сигналах затоплення та інше.
Зі свого боку ми запустили послугу «Особистий шериф», яка допоможе убезпечити людину, де б вона не перебувала. Поки ця послуга є доступною в Києві, але протягом двох років нею можна буде скористатися на всій території України.
Користуватися послугою можна в будь-який час, за найменшого ризику: під час здійснення фінансових операцій, у конфліктній ситуації, якщо ви відчуваєте, що вас переслідують, або ви боїтеся ходити ввечері.
Є новинка і для батьків — дитячі трекери: вони дозволяють викликати охорону, якщо дитина відчуває небезпеку, батьки ж чітко розуміють, де вона знаходиться.
Популярні замовлення в карантин
На початку карантину була велика кількість відключень бізнесів від сигналізації. Багато магазинів, кіосків, які розміщувалися в ТЦ або не мали дозволу на роботу, відключили сигналізацію або відмовилися від додаткових послуг (як-от кнопка тривожної сигналізації).
З іншого боку, люди, які проживають у квартирах, стали активніше встановлювати сигналізацію і замовляти додаткові сервіси.
Ми почали активно встановлювати клієнтам режим «Залишаюся вдома», який дозволяє захищати людей у нічний час, коли вони є найвразливішими. Можна сказати, що люди відреагували зріло й гідно, розуміючи, що порятунок людини, яка потопає, — справа рук самої людини, яка потопає.
Чимало клієнтів вирішили технічно підсилитися: хтось встановлював ролети, відеокамери, датчики раннього виявлення «штора», хтось — замки на дверях загального користування, хтось — приховані замки, що відкриваються з допомогою мобільного застосунку; встановлювали датчики на вікна у тих місцях, де є можливим проникнення.
Мешканці приватних будинків стали активніше користуватися периметральною охороною.
Якщо говорити про нові підключення, то кількість нових клієнтів у нас була тією ж самою, що й до кризи.
Якби не відплив бізнес-сегменту, ми взагалі б не відчули ефекту карантину.
Що буде далі з ринком
Сьогодні проникнення послуг охорони в Україні є дуже низьким — не більше ніж 5%. Люди погано знають категорію, багато хто думає, що це дорого і підходить тільки для олігархів, не розуміючи, що захист є доступним практично кожному.
Люди не зовсім розуміють, що охоронна сигналізація — це хороший профілактичний захід, адже кількість зареєстрованих крадіжок тільки в Києві — близько 2 тисяч на місяць, плюс понад 600 пограбувань і 200 розбоїв.
Голлівудський кінематограф привчив нас до того, що, якщо щось станеться, обов'язково з'явиться герой, який усіх врятує. Але зазвичай у реальному житті цього не відбувається, і про свою безпеку кожен повинен подбати сам.
Виграють ті гравці, які доноситимуть цю інформацію людям. Також важливим є масштабування. Фактично охоронний бізнес йде до такої ситуації, де можуть виграти лише великі гравці з великим ресурсом.
Адже головне — висока швидкість реагування на ситуацію, що залежить від кількості екіпажів і розмірів компанії. У Києві лише три компанії мають клієнтську базу з 20 тис. об'єктів і понад 20 екіпажів, а загалом компаній — близько 50.
Зменшення грошового потоку торкнулося всіх, і для маленьких компаній це дійсно великий удар — вони випадають за рівень рентабельності.
Невеликі компанії продаватимуться-зливатимуться з більшими, і така тенденція вже є помітною. Споживач, щоправда, від цього тільки виграє, адже сервіс буде якіснішим, а ринок — міцнішим.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора