Facebook Pixel

Чи варто просувати магазин на конструкторі? Аналізуємо трафік топгравців

Василь Солонецький
СЕО агенції Sova Marketing

Загальний темп ринку розробників сайтів щороку зростає на 6.9% за даними WebsiteBuilderExpert. При цьому понад 18 млн сайтів, як зазначає американська компанія Siteefy, створено саме за допомогою конструкторів та ecommerce-платформ. Також ми бачимо зростання онлайн-торгівлі в цілому — частка онлайну сягне 24% вже через 2 роки, а інтернет-покупців у 2024 році буде більше 2,7 млрд.

В Україні ринок торгівлі за 2023 рік стабілізувався попри війну з рф і проблеми на польсько-українському кордоні, і на сьогодні онлайн становить 11% (в грошах це 151 млрд грн). Більша частина підприємців обирають для своїх торгових майданчиків саме конструктори (на початку 2023 року лише на Prom було створено 60 000 магазинів).

Однак тут виникає питання: чи підходить вітрина, створена на конструкторі, до стабільного трафіка з реклами? Спробую доступно пояснити та покажу свіжий кейс з моєї особистої практики в агенції Sova Marketing.

Що таке конструктор інтернет-магазину?

Давайте спочатку. Конструктор онлайн-магазинів — це IT-продукт, який дає можливість самостійно створити вітрину з товарним асортиментом. Програмістів до створення залучати не потрібно.

  • У світі популярні — Shopify, Wix, Squarespace, BigCommerce, GoDaddy, WooCommerce, Volusion, Zyro, Weebly.
  • В Україні — «Хорошоп», Prom, Weblium, Shop-Express. До війни були також російські Tilda та InSales (до 24 лютого 2022 року понад 20 000 українських сайтів було створено на рф-конструкторах, і частка бізнесів, на жаль, досі користуються ними).

Темпи зростання онлайн-шопінгу в світі до 2025 року

Є кілька переваг, чому підприємці відмовляються від власної розробки, а йдуть до конструкторів. В основному це:

  • Простота використання: конструктори мають інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, що дозволяє налаштовувати власний магазин без розробників.
  • Вартість: використання конструкторів зазвичай обходиться дешевше, ніж розгортання вітрини на окремій CMS.
  • Масштабованість: багато конструкторів магазинів пропонують тарифні плани, що дозволяють почати з невеликого магазину й поступово розширювати його, додаючи нові функції.
  • Інтеграції. Конструктори частіше за все йдуть шляхом інтеграцій з сервісами та продуктами, що потрібні підприємцю для організації продажів. В Україні це інтеграції з Новою поштою, LiqPay, ПриватБанком, Mono, обліковими системами, СRM, тощо. Якщо ви розробляєте власну вітрину не на конструкторі, то під кожну інтеграцію маєте закладати додатковий бюджет.
QuoteТак, є і певні недоліки конструкторів, серед яких, насамперед, виокремлю контроль, тому що ви не володієте 100% кодом сайту (в цьому і суть конструктора — ви немов орендуєте цей код за щомісячну абонплату) та безпеку, бо лише на окремому сайті ви зможете використовувати власні сертифікати SSL. Для багатьох military-проєктів конструктор не підійде, якщо є певні обмеження по роботі з хмарними продуктами.

І тут підходжу до маркетингу. Ще декілька років тому ecommerce-маркетологи стверджували, що просувати магазин на конструкторі важко, і потрібно витрачати на це вкрай великі бюджети. Але ринок змінився завдяки розвитку IT-технологій — майже усі конструктори сьогодні добре функціонують в синхроні з рекламними інструментами.

Тут вбачається розвиток LowCode (інструменти, що дозволяють розробляти IT-продукти без написання коду). Є свіже дослідження від компанії СolorWhistle, яке показує, що ринок LowCode-інструментів щороку зростає на 31.9% і до 2027 сягне $84.8 млрд:



Темпи зростання продуктів NoCode/LowCode до 2027 року


Але давайте повернемося до маркетингу.

Маркетинг магазину на конструкторі. Канали трафіка

Якими каналами просувати магазин, який створений на конструкторі за допомогою LowCode-інструментів? Якщо узагальнювати, то у вас є всього декілька основним каналів трафіка.

Давайте за допомогою сервісу SimilarWeb проаналізуємо трафік декількох сильних гравців українського e-commerce і подивимося, як цей трафік розподіляється у них по каналах. Я буду спеціально брати лише ті сайти, які створені на конструкторах.

Візьмемо сайт «Території Мінімальних Цін» за останні 28 днів:

Тепер сайт One Price:

Або нішевого лідера в категорії зоотоварів MasterZoo:


На графіках ви бачите пріоритети маркетингових каналів, за допомогою яких ці магазини залучають відвідувачів на онлайн-вітрину. Давайте пройдемося по каналах зліва направо:

  • Прямий (Direct): трафік, який приходить на магазин безпосередньо, без посередництва пошукових систем чи посилань на інших сайтах. Це може бути в результаті введення URL-адреси сайту в адресний рядок браузера або через закладки.
  • Email: це про роботу з вашою базою клієнтів, які залишили свою пошту як контакт.
  • Referrals: трафік, який приходить через посилання з інших сайтів. Наприклад, з рекламного банера, який ви розмістили на популярному новинному ресурсі.
  • Social: трафік з соцмереж, таких як Facebook, Instagram, X, TikTok тощо.
  • Пошуковий трафік (organic search): трафік, який приходить на сайт через результати пошуку в Google, Bing, Yahoo тощо. Включає в себе відвідувачів, які знаходять сайт за допомогою ключових слів, SEO.
  • Платний трафік (paid search): платний трафік з пошуковиків, PPC, Google Shopping, Perfomance Max та ін.
  • Display: трафік з відеореклами.

Саме на цих каналах у вас і має будуватися маркетингова стратегія. Обираєте 3-5 ТОП-магазинів у вашій категорії, аналізуєте їх щомісячний трафік і бачите, як до них приходять покупці.

Якщо давати поради щодо конкретних каналів для магазинів на конструкторах, то раджу в першу чергу акцентувати увагу на Google Shopping та класичній контекстній рекламі. На сьогодні це найприбутковіші інструменти для залучення покупців — за даними GrowmyAds, 76% витрат на пошукову рекламу в галузі e-commerce припадає саме на Google Shopping Ads. Думаю, що в Україні статистика схожа. І тут поділюся особистим кейсом просування магазину на конструкторі з конкретними показниками по бюджетах.



Це аналітика магазину музичних інструментів Sounds, який певний час було заблоковано в Google Merchant Center. Роботу ми почали 12 грудня минулого року і кілька днів витратили на розблокування. Вже 15 грудня запустили перші рекламні кампанії. В результаті за період з 15.12.23 по 11.02.24 вийшли на показники:

  • Витрати: 56 997 грн
  • Замовлень: 456
  • Вартість замовлення: 125 грн
  • Товарообіг: 1 342 783 грн
  • Середній чек: 2944 грн

Зауважу, що магазин не займається SEO-просуванням. Також не враховували дзвінки, яких 15% від загального обсягу замовлень.

Так от, відштовхуючись від кейсу, дам кілька рекомендацій для невеликих магазинів:

  • На початку вкладайте гроші лише в ті канали, які дадуть вам прибуток в найближчому майбутньому. Не аналізуйте мікроконверсії, ваша мета сьогодні — продаж товару, а не щоб потенційний покупець зареєструвався у вашій програмі лояльності. Це важливо, але трохи пізніше, коли у вас буде стабільний потік продажів.
  • Автоматизуйте маркетинг, використовуйте ШІ. Чим менше ви будете робити руками, тим легче буде масштабуватися.
  • Максимальна увага на правильне налаштування рекламних інструментів. Суть не в бюджетах (як ви бачите на кейсі вище), а в правильному налаштуванні.

Дякую, сподіваюся, що мої поради виявляться корисними!

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]