Туризм після коронавірусу. Як туроператори вийдуть з карантину

Автор

Коронавірус вдарив по туристичному бізнесу, бо через пандемію близько 90 країн повністю або частково закрили свої кордони для туристів. У Всесвітній раді з туризму та подорожей очікують втрати в розмірі $22 млрд.

Від закриття кордонів потерпають й українські туроператори. Наразі в цьому сегменті бізнесу майже всі проєкти на паузі. «Поки що втішних або реальних прогнозів немає. Але я впевнена, що туризм ніколи не припинить свого існування», — говорить співзасновниця туристичної компанії Chance Private Club Вікторія Біла.

Telegram Logo

Як розповідає генеральний менеджер готельного комплексу Mercure Kyiv Congress Інна Нерознак, частина персоналу готелів пішла у вимушену відпустку.

«Ми приймаємо гостей, але наразі, як і в усіх, завантаження мінімальне», — додала вона.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Вимушений карантин призведе до $1,5 млрд втрат у цьому сегменті бізнесу, очікують у Мінкульті. Але водночас припускають, що в разі якщо частина орієнтованих на туризм країн не відкриє до осені свої кордони, українці скористаються пропозиціями внутрішнього туризму. Це зі свого боку змусить бізнес змінювати формат їх обслуговування.

«Ми маємо бути готовими до того, аби запропонувати гостю якісний і затребуваний продукт», — розповідає Нерознак.

Криза на ринку туристичних послуг настане після закінчення карантину, прогнозує засновник компанії Tickets.ua Сергій Кравець. За його словами, рятувальним кругом для компаній буде не скорочення витрат, а збереження команд. «Розмір пирога зменшився, а гравці залишилися. Буде реальна конкурентна боротьба. Саме компанії, які збережуть своїх працівників, займуть ринок після карантину», — додає він.

На зростання онлайн-продажів у турбізнесі чекати не варто, вважає Біла. За її словами, наразі клієнт усвідомив, що, бронюючи тур в онлайні, він не має до кого звернутися за допомогою.

Водночас вона радить клієнтам, які завчасно забронювали тур, вимагати від агентства чи готелю листа, який засвідчує бронювання номера та оплату туру. Таким чином, українець страхує себе від втрати коштів, якщо туроператор збанкрутує.

«Маючи підтвердження від готелю, вам вдасться зберегти гроші й згодом перенести тур на іншу дату», — сказала вона.

Кравець також рекомендує переносити тури. На його думку, це не лише збереження грошей, а й підтримка туроператорів. За його словами, бізнесу так буде легше вийти з кризи, оскільки, маючи менше втрат, він зможе швидше запропонувати тури з кращими умовами.

При цьому варто зауважити, що перенести тур можна за певних умов. Як розповідає директор туристичного агентства TurBar Алла Глива, туроператори можуть не змінювати вартість туру лише в разі перенесення на зручні для себе дати. А от щоб перенести тур на дату, обрану клієнтом, останньому доведеться доплатити.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини