Як повернути гроші за скасований рейс. Інструкція для пасажира, який застряг на відпочинку

Структура матеріалу
Інструкція для туриста. Фото: Pixabay

Інструкція для туриста. Фото: Pixabay

Рейс PQ 6972 компанії SkyUp Занзібар – Київ не вилетів 13 лютого 2021 року. В очікуванні рейсу 180 українських туристів спочатку взагалі спали на траві. Пізніше декого з них заселили до готелю в небезпечному районі Занзібар Сіті поруч із місцевим клубом і борделем. Українці три доби чекали на відправлення до Києва й нарешті 16 лютого 2021 повернулися в країну.

Редакція The Page сподівається, що подібних інцидентів надалі буде менше, аж поки вони не зникнуть взагалі. А поки що пропонує пасажирам авіакомпаній інструкцію: що робити, якщо раптом ваш рейс надто затримують.

1

Коли можна вимагати компенсацію

Скасувати або перенести рейс можуть через безліч причин. Серед них: несприятливі для польоту метеоумови, технічні проблеми, надзвичайні ситуації в повітрі тощо. «Підняти бунт» можна в тому разі, якщо авіаперевізник не надає місця на рейс, бронь якого вже підтвердили пасажиру, не виконує або анулює рейс, не робить зупинку у визначеному місці. Крім того, якщо через затримку рейсу пасажир не встигає на наступний, йому на електронну пошту, яку він вказав під час бронювання, має надійти новий квиток.

Telegram Logo

Через скасування або суттєве перенесення чартерного рейсу теж можна просити компенсацію. Деякі чартерні компанії не мають повнофункціонального відділу по роботі з претензіями, тому питання, найімовірніше, доведеться розв'язувати з допомогою туроператора.

Усе це регулюється положеннями ст. ст. 103, 105 Повітряного кодексу і гл. 1, 3 розд. XVI Правил № 735.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!
2

На що має право пасажир, якому скасували або затримали рейс

Важливою умовою для отримання компенсації є присутність пасажира в аеропорту для проходження реєстрації в той час, який встановлює авіаперевізник, і не пізніше ніж за 45 хвилин до зазначеного у квитку вильоту.

Отже, вимагати повернення вартості квитка можна, якщо:

  • рейс затримали на понад 5 годин, і пасажир не збирається летіти цим рейсом далі;
  • рейс скасували менш як за 14 днів до вильоту, й альтернативний рейс не підходить для подальшої подорожі;
  • якщо авіаперевізник відмовив у перевезенні, і пасажир не хоче летіти альтернативним рейсом.

У країнах ЄС це регулюється Регламентом ЄС № 261.

Компенсація має бути, якщо:

  • рейс затримали щонайменше на 3 години;
  • рейс скасували менш як за 14 днів до вильоту;
  • пасажиру відмовили в перевезенні через понадбронювання (овербукінг);
  • якщо причина затримки або скасування рейсу контролюється авіакомпанією.

Пасажир може розраховувати на повне або часткове відшкодування вартості квитка. У деяких випадках йому можуть надати квиток до аеропорту, звідки пасажир розпочинав поїздку, або альтернативне перевезення до потрібного пункту.

Для отримання компенсації необхідно письмово звернутися до авіакомпанії. Важливо: робити це має саме пасажир. Разом із претензією потрібно надати квиток, чеки, квитанції про оплату наднормативного багажу, довідки про затримки та інші документи, які можуть прискорити розгляд претензії.

3

Якою буде компенсація

Якщо пасажира не влаштовує новий рейс, йому потрібно звернутися до Центру підтримки клієнтів обраної авіакомпанії або до туроператора, якщо йдеться про чартерний рейс. Пасажир може зажадати повернення вартості невикористаного квитка (його невикористаної частини) у разі відмови від продовження польоту.

Якщо пасажир продовжує подорож, то він може розраховувати на отримання харчування, напоїв.

Усе це можна отримати, якщо рейс затримується на:

  • 2 години або більше за дальності 1500 км;
  • 3 години або більше за дальності від 1500 км до 3500 км;
  • 4 години й більше за дальності рейсу понад 3500 км.

Якщо рейс скасували або перенесли на понад 6 годин, пасажирів мають розмістити в готелі, забезпечити їжею та напоями.

Якщо пасажиру знизили клас обслуговування, авіакомпанія має відшкодувати різницю між тарифами, але вона не знизить норму безоплатного провезення багажу.

Пасажир може розраховувати на фінансову компенсацію, розмір якої залежить від авіакомпанії. Наприклад, у МАУ можна отримати компенсацію, яка є еквівалентною:

  • 250 євро — для рейсів дальністю до 1500 км;
  • 400 євро — для рейсів дальністю від 1500 до 3500 км;
  • 600 євро — для рейсів дальністю понад 3500 км.

Розмір фінансової компенсації може бути зменшений на 50%, якщо пасажиру пропонується заміна маршруту слідування до пункту призначення альтернативним рейсом, час прибуття якого не перевищує запланований:

  • на 2 години — для рейсів дальністю до 1500 км;
  • на 3 години — для рейсів дальністю від 1500 до 3500 км;
  • на 4 години — для рейсів дальністю понад 3500 км.

4

Які документи регулюють можливість отримання компенсації

Основний документ, про який потрібно пам'ятати, – це Монреальська конвенція. Він регламентує права пасажирів, які користуються послугами національних перевізників. У разі вильоту з України отримання компенсації також регулюється регламентом ЄС 261/2004 і «Повітряним кодексом України».

Також можна апелювати до документа «Про затвердження Правил повітряних перевезень пасажирів і багажу» та правил українських авіакомпаній, які містять основні положення Монреальської конвенції.

5

Коли можуть відмовити в компенсації

Фінансову компенсацію не виплатять, якщо пасажира поінформували про скасування рейсу за два й більше тижнів; пасажиру запропонували альтернативний рейс; пасажир подорожує з безоплатним квитком.

Крім того, Європейський суд у справі CJEU C-257/14 Van der Lans ухвалив, що технічна поломка літака не є форс-мажором, якщо не було виявлено виробничий дефект.

У будь-якому разі пасажира мають поінформувати про зміни в розкладі. А пасажир зі свого боку має займатися захистом своїх прав, якщо їх порушили.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини