Ukrainian Social Electric Car: електрокар для людей з інвалідністю

Фото: USEC

Фото: USEC

У Києві представили прототип каршерінгового електромобіля для водіїв з порушеннями опорно-рухового апарату.

Ідейним натхненником проєкту стала телеведуча Вікторія Кіосе, творцем — інжинірингове ательє Ecofactor Сергія Вельчева. Група його компаній займається створенням електромобільної інфраструктури, а саме розвитком мережі зарядних станцій, ремонтом, обслуговуванням і створенням зарядних колонок та електрокарів.

У всьому світі подібним переобладнанням займаються десятки контор, але їхні ціни через високий обсяг переобладнань високі. Водночас мета проєкту — під час серійного випуску вкластися в $8,5-10 тис. На сьогодні доступу до мобільності потребують близько 200 тис. українців. Перший Ukrainian Social Electric Car було урочисто вручено Уляні Пчолкіній, експерту та громадському діячеві, телеведучій та програмному менеджеру ГО «Група активної реабілітації».

Telegram Logo
Фото: USEC

Фото: USEC

У якості вихідного екземпляра було взято міський електрокар smart ED, перелицьований за допомогою нової маски та головної оптики від BMW i3.

«Електромобільність — це виклик часу, і без цього вже неможлива сучасність, — прокоментував новинку міністр інфраструктури України Владислав Криклій. — Важливо не забувати, що поруч є люди, які потребують мобільності більше за інших. Хочу, щоб проєкти на кшталт USEC втілювалися в Україні. Сподіваюся, держава повинна допомогти».

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Ідея не нова: в електрокара було видалено велику частину салону, імплантовано сервоприводи для підняття задніх дверей і пневмопідвіска для опускання корми — щоб водій на інвалідному візку міг безперешкодно заїжджати в салон. Мікрокар починає рухатися завдяки парі 15-кіловатних мотор-коліс на задній осі, водночас в оригінального електрокара — 80-кіловатний електромотор і батарея більшої ємності. Але захід цей вимушений. За словами конструкторів, автономністю довелося пожертвувати заради можливості максимально опустити та вирівняти підлогу. Пробіг на одній зарядці, залежно від режиму експлуатації, становить 100-150 км, максимальна швидкість — 110 км/год.

«Електромобільність дає новий шанс людям з індивідуальними потребами в Україні, — упевнений Сергій Вельчев, засновник і CEO групи компаній Ecofactor. — Я побачив це в очах людини на візку, яка допомагала нам побудувати прототип. Ми плануємо запустити серійне виробництво електромобілів USEC. Для початку, щоб визначити, на що робити акцент і який функціонал необхідний людям з інвалідністю, ми випускаємо цей перший прототип на базі автомобіля smart. Оскільки він допущений законодавством України до пересування дорогами загального користування, то людина, для якої ми створили цей автомобіль, відразу зможе почати ним користуватися. Завдяки використанню прототипу людиною з інвалідністю ми отримаємо максимально точний зворотний зв'язок, дізнаємося, які саме опції повинні обов'язково бути в серійному виробництві. Наша мета — оптимізувати витрати, щоб серійно можна було виготовляти автомобіль вартістю до $10 тис. Сьогодні є плани на те, що першим кроком стане каршерінг автомобіля USEC у всіх регіонах України. Ми вже заклали технічний функціонал для цього».


Фото: USEC

Фото: USEC


Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини