Facebook Pixel

«Чи врятує це бізнес — не знаю». Історія власниці ресторану Citronelle про зміни під час карантину

Автор
Фото: facebook/Masha Didkovska

Фото: facebook/Masha Didkovska

The Page розповідає історії бізнесів про те, як на них вплинув коронавірус і як вони трансформуються в період карантину.

Ще місяць тому у закладах Києва було не проштовхнутися. Тепер і на околиці, і в центрі вони всі пустують, як і вулиці шумного міста. А їхні власники з командами генерують нові ідеї, аби балувати своїх шанувальників смачними стравами.

«Ми пробуємо все, щоб залучити наш колектив до активної роботи та спілкуватися з гостями», — розповідає The Page власниця ресторану Citronelle Марія Дідковська.

Telegram Logo

Французький ресторан протягом 8 років частував авторською кухнею чимало бізнесменів та політиків. У середньому його відвідували щодня біля 80-100 людей, розповіли у Citronelle.

Але все зупинилось миттєво. Спочатку ресторан, як і всі інші заклади, закрився на два тижні, але згодом карантин продовжили до 24 квітня. Тоді було прийнято рішення запускати нові проєкти.

Карантин нагадав власниці бізнесу про старі ідеї, а саме про випікання хлібу на заквасці з журавлиною та волоськими горіхами, розповідає маркетинг-директор ресторану Наталія Ковтун.

«Із хлібу все почалося. Ми почали його випікати і додатково пропонувати до нього різні закуски», — ділиться вона.

У перший день роботи після запуску хліб та закуски замовили близько 90 чоловік, а середній чек такого замовлення склав біля 500 грн. Але ресторан працює лише два дні на тиждень.

Фото: facebook/Masha Didkovska

Фото: facebook/Masha Didkovska

Фото: facebook/Masha Didkovska

Фото: facebook/Masha Didkovska

Фото: facebook/Masha Didkovska

Фото: facebook/Masha Didkovska

Фото: facebook/Masha Didkovska

Фото: facebook/Masha Didkovska

Фото: facebook/Masha Didkovska Thumb Фото: facebook/Masha Didkovska Thumb Фото: facebook/Masha Didkovska Thumb Фото: facebook/Masha Didkovska Thumb

Загалом ресторан розробив два альтернативних меню та пропонує кошики з пасками, спеченими за власним рецептом. А серед нових послуг — виїзд або робота шеф-кухаря вдома у клієнта.

«Чи врятує це бізнес — не знаю», — говорить Дідковська.

І зауважує, що кардинально змінювати його зараз немає сенсу.

«Це вимагає великих ресурсів — часу, грошей, обладнання», – додає підприємиця.

Доставку Дідковська також не думає запускати.

«Усі ресторани, у кого в стратегії бізнесу з самого початку не було доставки, розуміють, що це утопія, яка не виходить навіть у нуль», — пояснює вона.

Тож така послуга доцільна лише для ресторанів з налагодженими процесами доставки.

Та й у цьому поки що у Citronelle немає потреби, оскільки 90% замовлень гості забирають самі, а решті відвозять на таксі, доповнює Ковтун.

Зараз всі замовлення обробляють три кухарі та два адміністратори. Як зазначає Ковтун, всім працівникам повністю оплатили роботу до 17 березня. Крім цього, ресторан заради збереження колективу платить 50% зарплати. Загалом його штат налічує 40 людей.

Фото: facebook/Masha Didkovska

Фото: facebook/Masha Didkovska

57-r0.jpg
58-r0.jpg
Фото: facebook/Masha Didkovska Thumb 57-r0.jpg Thumb 58-r0.jpg Thumb

Попри запуск усіх можливих антикарантинних проєктів, закриття ресторану дається взнаки. Лише за три тижні карантину бізнес отримав 1,7-1,8 млн грн прямих збитків. Крім цього, ще також є збитки через недоотримання прибутку.

Втім, очікувати відновлення попиту одразу після зняття всіх заборон не варто, і справа не лише у фінансових можливостях українців. За словами Дідковської, всім потрібен час для того, щоб привести в порядок свої справи та вийти зі страху. Водночас її не залишає думка, що кількість клієнтів, ймовірно, не зменшиться. Однак існує велика вірогідність, що середній чек впаде.

Коментарі

Всі новини