Facebook Pixel

Битва технологій. Мобільні оператори розповіли, як підключатимуть речі до інтернету

Автор

«Vodafone Україна» та lifecell розвивають новий сегмент ринку — інтернет речей. Бізнесу вже запропоновано нові послуги.

У Києві 18 лютого на першому українському форумі, присвяченому інтернету речей ( IoT), два оператори стільникового зв’язку розповіли про свої плани впровадження цієї технології.


IoT (Internet of Things, або «інтернет речей») – концепція створення мереж з физичних предметів, які оснащено пристроями для взаємодії. Вважається, що це допоможе перебудувати економічні та суспільні процеси завдяки комп'ютерним технологіям.


Якісна робота IoT потребує високої швидкості та пропускної здатності, яку забезпечують лише мережі четвертого та п’ятого покоління. А оскільки в Україні вони поки що розгорнуті на дуже незначній території, компанія lifecell запропонувала бізнесу рішення для IoT на основі технології LoRaWAN, яка не потребує використання мобільного інтернету. Дані між датчиками передаються локально, на невелику відстань, на комп'ютер, який підключений до фіксованого інтернету.

Telegram Logo

Завдяки цій технології lifecell уже запустила в експлуатацію кілька десятків комерційних проєктів з обліку споживання води, газу, електрики, рішень для Smart City.

Як розповіла експерт з корпоративних рішень lifecell Оксана Деркач, зокрема, це зробила одна з компаній-клієнтів оператора з метою контролю умов зберігання товарів у складському приміщенні. Там встановили сенсори, що вимірюють температуру і вологість, відкриття-закриття рампи та освітленість. Це дозволило зменшити складські втрати.

Конкурент lifecell — мобільний оператор «Vodafone Україна» — з початку року оголосив про комерційний запуск проєктів на основі технології NB-IoT на частоті 1800 МГц. Вона передбачає передавання даних стільниковою мережею. Тобто працює там, де й мобільні телефони.

На основі цієї технології мобільний оператор запропонував бізнесу «розумні» лічильники та датчики освітлення, що дозволяють заощадити енергоресурси. А також рішення для «розумного паркування». Як пояснив продакт-менеджер IoT напрямку «Vodafone Україна» Олег Рябошапка, вони дозволяють автоматизувати контроль оплати за місце на майданчику та знизити кількість правопорушень.

Лідер ринку «Київстар» на виставці не був присутній, але теж тестує лише технологію NB-IoT. Випробування тривають у шести найбільших містах України.

Зауважимо, що й lifecell планує комерційний запуск рішень для IoT за цією технологією у другому півріччі 2020 року. А у Vodafone зазначили, що не пропонуватимуть ринку рішень на основі LoRaWAN.

Водночас у lifecell використовуватимуть обидві технології. За словами Деркач, NB-IоТ більше підійде для охоронних компаній та B2С сегменту. А от LoRaWAN пропонуватиметься B2B.

За всіма показниками ефективності роботи — і за витратами на будівництво, і за витратами електроенергії, і за собівартістю і технічною ефективністю роботи — стандарт LoRaWan у 4-6 разів ефективніший, ніж NB-IoT мережі.

Олена Мініч

Олена Мініч

експерт з цифрової економіки


Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини