5 українських стартапів, які вистрілили 2020 року

Структура матеріалу
5 найцікавіших українських стартапів. Фото: Pixabay

5 найцікавіших українських стартапів. Фото: Pixabay

Цьогоріч Ілон Маск запустив у космос ракету власного виробництва, а засновники застосунку для відеоконференцій Zoom збільшили свій прибуток на 355%. Поки весь світ стежив за розвитком глобальних інноваційних технологій, українські стартапери теж не гаяли часу. The Page обрало 5 найцікавіших вітчизняних стартапів, яким 2020 рік приніс великий куш.

1

Seadora

Засновник: Андрій Дрогобицький.

Ідея. Це перший в Україні SeaTech-стартап. Його мета – продавати морепродукти без посередників. Покупці замовляють рибу на сайті, а ловлять її рибалки з усього світу в Ісландії, Франції, Шотландії, Нідерландах, Шрі-Ланці, Новій Зеландії та Україні. Через 2-3 дні замовлення доставляють літаком або судном. Відстежувати походження морепродуктів можна з допомогою сервісу Seadora Traceability. Він зчитує QR-код замовлення й надає інформацію про рибалку, човен і координати вилову.

Telegram Logo
Фірмовий персонаж Seadora “Которусалка, що знається на рибі”. Фото: Banda.agency

Фірмовий персонаж Seadora “Которусалка, що знається на рибі”. Фото: Banda.agency

Одним пострілом стартап убиває двох зайців. По-перше, люди отримують якісний свіжий продукт — рибу не заморожують і не зберігають місяцями. По-друге, зменшується кількість seafood-відходів: скільки замовили – стільки й виловили.

Контекст. Проєкт запустили в жовтні минулого року. Його інвестором став Андрій Довженко, співзасновник фонду SMRK. 2020 року Seadora разом із креативною агенцією Banda здійснила ребрендинг і створила фірмовий персонаж — кота-русалку. Після України компанія планує вийти на ринки ЄС і Північної Америки.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!
2

Reface

Засновники: Роман Могильний, Олесь Петрів і Ярослав Бойко.

Ідея. Reface – це мобільний застосунок, який робить фейс-своп, тобто змінює обличчя на фото або відео зі збереженням міміки. Програма використовує машинне навчання та працює на основі дипфейку (створення фейкових зображень з допомогою штучного інтелекту), але на відміну від численних аналогів не застосовує CGI (зображення, згенеровані комп’ютером) або 3D-моделювання. Новій технології потрібні кілька секунд і лише одне фото – у цьому її перевага.

Контекст. Стартап, що створив Reface AI, виник ще далекого 2011 року й суттєво змінився за цей час. Сам застосунок упіймав хвилю шаленої популярності минулого тижня, опинившись на першому місці американського AppStore у категорії «Розваги» вище за TikTok i Netflix. Зняті з його допомогою відео опублікували навіть Ілон Маск, Брітні Спірс, Дуа Ліпа та Снуп Дог.

3

Respeecher

Засновники: Грант Рібер, Дмитро Бєлєвцов, Олександр Сердюк.

Ідея. Respeecher дає можливість заговорити чужим голосом. Програмі потрібні дві аудіодоріжки: одна із записом вашого голосу, інша – із голосом знаменитості. Тільки-но Respeecher проаналізує обидві, він зможе перетворити голос знаменитості на ваш або навпаки незалежно від зачитаного тексту.

Проєкт унікальний своєю методикою: він не працює за принципом text to speech, коли голос генерується з тексту подекуди протягом 20 годин. Respeecher синтезує голос із голосу іншої людини, тому можна надавати йому емоційного забарвлення та змінювати інтонації. В ідеалі програмі потрібна одна година.

Контекст. Імітація голосу – це новий етап розвитку кіно, реклами та відеоігор, тому Respeecher зараз на слуху. Цьогоріч стартапом зацікавилися інвестори зі США, Нідерландів і України, зокрема нью-йоркський фонд ffVC (середній чек угод — $700 тис.), фонди ICU, Acrobator і синдикат Network VC (до $500 тис.). Суму угоди з Respeecher тримають у таємниці.

4

Preply

Засновники: Кирило Бігай, Дмитро Волошин, Сергій Лук’янов.

Ідея. Preply – це міжнародний EdTech-маркетплейс для вивчення іноземних мов. Іншими словами, на платформі учні та репетитори з різних країн знаходять одне одного і проводять онлайн-заняття. Бізнес-модель Preply унікальна тим, що вартість своїх послуг визначає сам викладач, а оплата відбувається одразу після уроку через електронний гаманець.

Preply — міжнародний EdTech-маркетплейс для вивчення іноземних мов. Фото: Facebook

Preply — міжнародний EdTech-маркетплейс для вивчення іноземних мов. Фото: Facebook

Контекст. Стартап розвивається впродовж дев’яти років. Головні офіси – у Києві та Барселоні. 2016 року Preply закрив раунд на $1,3 млн, через два роки йому вдалося залучити $4 млн від семи інвесторів. 2020 рік в історії компанії – це ще один закритий раунд на $10 млн від лондонського венчурного фонду Hoxton Ventures. Кошти підуть на розроблення мобільного застосунку й відкриття офісу в США.

5

3DLOOK

Засновник: Вадим Роговський.

Ідея. 3DLOOK дає можливість сканувати людське тіло з фото з допомогою АІ, нейронних мереж і 3D-технологій. Програма сканує світлину користувача й генерує об’ємну модель, зіставляючи реальні параметри тіла з віртуальною моделлю. Потім її можна скоригувати, змінити фон, приміряти одяг.

Схема, за якою працює технологія 3DLOOK. Фото: Facebook/3DLOOK.me

Схема, за якою працює технологія 3DLOOK. Фото: Facebook/3DLOOK.me

Контекст. Минулого року компанія здобула французьку премію LVMH Innovation Award за «найкращу інноваційну технологію». Влітку стартап залучив $1 млн від фінансової групи ICU Ventures і почав співпрацю з публічною компанією-ритейлером у США. 3DLOOK зробив white-labeled застосунок (white label – концепція, що передбачає виробництво продуктів або послуг без марки однією компанією і використання таких продуктів або послуг іншою компанією під своїм брендом (маркою) для продавців: вони фотографують відвідувачів, щоби визначити розмір одягу безконтактно).

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини