Шведська стрімінгова компанія Spotify заявила, що розраховує вийти на прибутковість за підсумками 2024 року, який стане першим прибутковим роком компанії з моменту її заснування 18 років тому.
Протягом багатьох років фондова біржа скептично ставилася до того, що бізнес Spotify виявиться настільки ж сильним, як і її споживчий продукт, але генеральний директор Деніел Ек заявив в інтерв'ю виданню Axios, що, на його думку, прибутковість — це нова норма для Spotify.
Шлях Spotify до прибутковості був довгим. Інвестиції компанії у нові продуктові напрями, особливо подкасти в епоху COVID, довго окупалися, що розчаровувало інвесторів.
Ек сказав, що в майбутньому Spotify буде дисциплінованіше ставитися до того, як витрачає гроші. «Не варто очікувати, що ми повернемось до поведінки 2021 року. Ми хочемо бути дуже винахідливими», — сказав він.
Наприклад: очікується, що нинішнє просування компанією аудіокниг не вплине на її витрати.
Spotify 12 листопада повідомила про рекордно високу валову маржу і валовий прибуток за третій квартал. Валова маржа досягла 31,1% та вперше перевищила 30%. Компанія раніше обіцяла інвесторам подолати цей рубіж у 2025 році. Валовий прибуток другий квартал поспіль перевищив €1 млрд, а операційний досяг рекордного максимуму в €454 млн за квартал.
Основні показники зростання компанії також перевершили очікування аналітиків. Щомісячне зростання активних користувачів прискорилося на 11% у річному обчисленні — до 640 млн. Кількість платних підписників підскочила на 12%, до 252 млн. Для порівняння, Netflix має 282 млн підписників по всьому світу.
Складний для компанії 2022-й став поворотним моментом для Spotify. Після того, як уповільнення зростання кількості підписників та конкуренція з боку таких сервісів, як Apple Music, задушили прибуток фірми, вона зробила рішучі зусилля щодо скорочення витрат, включаючи масові звільнення та урізання маркетингового бюджету. Також було підвищено ціни на платний преміум-план.
Рекордні прибутки починають приводити до значного зростання вільного грошового потоку, який, за словами Ека, використовуватиметься для стимулювання інвестицій у штучний інтелект.
«Ми не сидітимемо склавши руки, коли з'явиться така можливість, а підемо і скористаємося нею, щоб по-справжньому переосмислити, як Spotify може виглядати в епоху ШІ, – сказав Ек. – Все, що ми робимо, можна вдосконалити і зрештою створити за допомогою ШІ набагато привабливішу пропозицію для наших споживачів».
Ек додав, що його надихають способи, якими ШІ може вносити невеликі, поступові зміни в продукт, які можуть зробити платформу більш інтерактивною та зручною для користувача, наприклад, автоматизувати створення кращих плейлистів і пропонувати кращі рекомендації.
З початку цього року акції Spotify подорожчали на 123%.