Facebook Pixel

Нова методика проведення тендерів на відновлення цивільних об'єктів: деталі

Найближчими роками держава буде найбільшим замовником цивільного будівництва в країні. Однак «білий» приватний бізнес часто не хоче працювати з державними грошима та замовниками. Головна причина – непрозорість процедур та відсутність критеріїв відбору генпідрядників, вважає Мустафа Найєм, голова Держагентства відновлення та розвитку інфраструктури.

«Щоб подолати прірву між зайвою бюрократією та здоровим глуздом, ми розробили єдину методику проведення тендерів на відновлення цивільних об'єктів», – повідомив він.

Нова методика проведення тендерів на відновлення цивільних об'єктів

Нова методика проведення тендерів на відновлення цивільних об'єктів

Тепер у тендерній документації публікується вся відома замовнику інформація щодо об'єкта будівництва, зокрема вся проєктна документація та кошториси. Передбачено достатньо часу на підготовку пропозиції, зменшується кількість необхідних документів та довідок, додаються запобіжники під час виконання договору та збільшується відповідальність за його порушення.

Основою рекомендацій стали уніфіковані кваліфікаційні критерії. Це, зокрема, наявність техніки, що відповідає кваліфікації співробітників, досвіду виконання аналогічних договорів та фінансова спроможність.

Спростили вимоги до учасників тендерів та зробили критерії такими, що мінімізують можливості для маніпуляцій.

Наявність обладнання та матеріально-технічної бази: визначається перелік техніки, машин, механізмів та обладнання відповідно до потреб у таких засобах, зазначеної у проєкті. Документи на підтвердження не потрібні, треба надати лише реквізити документів. Замовник може вимагати наявність лише основних позицій техніки та не може називати конкретні марки чи моделі.

Наявність працівників необхідної кваліфікації: визначили перелік посад, щодо яких виконавець має подати підтверджуючі документи про кваліфікацію. Це є ключові посади інженерних працівників. За робітничими професіями деталізація не потрібна – лише підтвердження наявності людей, які потрібні для виконання робіт. При цьому інженери та решта працівників можуть бути в штаті, працювати за договором або за сумісництвом.

Наявність досвіду виконання аналогічного договору: виконавець має документально підтвердити, що вже працював за аналогічним договором (або договорами) та з об'єктами такого ж класу наслідків. Ці договори мають бути укладені протягом останніх 5 років. При цьому обсяг виконання аналогічних договорів має бути не меншим від певного відсотка від очікуваної вартості: від 80% до 40%, залежно від суми тендера.

Наявність фінансової спроможності: встановили критерії визначення фінансової спроможності, які залежать від очікуваної вартості тендера. Так, якщо очікувана вартість менша за 100 млн грн, виконавець має підтвердити, що його річний дохід дорівнює або понад 80% від суми тендера. Якщо очікувана вартість тендера від 100 до 300 млн грн, річний дохід виконавця має бути не меншим ніж 50% суми, а якщо тендер дорожчий за 300 млн грн, то не меншим ніж 40%.

У рекомендаціях визначили вимоги, яких слід уникати як потенційно дискримінаційних. Наприклад, це вказівка конкретних моделей техніки, вимоги щодо конкретного місцезнаходження техніки, надмірні вимоги щодо оформлення документів (листів-відгуків), вимоги про надання документів у паперовому вигляді та інші.

Прописали процедуру погодження договірної ціни та вимоги до її формування.

«Також публікуватимемо разом із договором усі додатки, у тому числі кошторис із зазначенням цін за одиницю матеріалів та робіт», – запевнив Найєм.

Подякувати 🎉