Facebook Pixel

Курси, турбота про ментальне здоров’я та накопичення балів. Незвичайні соцпакети українських роботодавців

Соціальні пакети для співробітників в українських та закордонних компаніях. Фото: unsplash / @myleon

Соціальні пакети для співробітників в українських та закордонних компаніях. Фото: unsplash / @myleon

Нині власники компаній та HR-спеціалісти шукають нові ідеї для утримання та мотивації своїх співробітників, адже лише конкурентна заробітна плата та зручні умови праці вже не приваблюють фахівців. Наприклад, у великих компаніях звикли до медичного страхування, оплати додаткових соціальних благ, зокрема абонемента до спортзалу чи курсів іноземних мов, а тому цього вже замало. The Page дослідило, як українські й міжнародні компанії піклуються про своїх співробітників.

Конкуренція за спеціалістів на ринку спонукає роботодавців розширювати соцпакет. Переваги компанії на ринку — страхування життя, додаткове пенсійне забезпечення, програми не лише фізичного, а й духовного розвитку працівника. Додамо сюди консьєрж-сервіс, солідний бюджет на освіту, подорожі та квитки на концерти в подарунок, лаунж-зони для відпочинку зі спортивними зонами...

До речі, наразі хедхантери виділяють тренд, який спостерігається в Україні протягом кількох останніх років, — впровадження так званих wellness-програм. Вони забезпечують персоналу фізичний розвиток, зняття стресу, нові знання, скажімо, про правильне харчування, грамотний підхід до занять спортом і навіть про надання невідкладної допомоги (можна здобути базові навички, що допоможуть зупинити кров чи правильно передати інформацію до медичного закладу). Крім того, пандемія сприяла виникненню нових тенденцій у напрямку employee value proposition (ціннісна пропозиція для співробітників, значущі вигоди, які може запропонувати своїм людям певна компанія). Зокрема, закордонні та українські компанії пропонують грошові компенсації або готовий інвентар для організації робочого простору вдома (робочий стіл, стільці, техніку). І це зовсім не повний перелік бонусів.

Telegram Logo

«Мотиваційних моделей — велика кількість. Зокрема, виділяють такі: японська (в основі якої — патріотизм до країни та компанії), американська (в основі — особистісний розвиток, колектив, тимбілдинг, розвиток бізнесу завдяки зростанню кожного окремого працівника), британська (в основі якої може бути оплата акціями або залежність розміру зарплати від прибутку: що він вищий, то більший оклад), шведська модель (в основі — соціальна рівність, яка регулює розрив між найнижчою зарплатою на виробництві та найвищою і стимулює збільшувати першу та стримувати підвищення другої). На практиці бізнеси міксують ці моделі залежно від кількості працівників, масштабування та самого бізнесу».

Наталія Гайкалова

Наталія Гайкалова

засновниця та СЕО фінансово-правової компанії Finevolution

Експертка виділила такі варіанти мотивації співробітників:

  • Медичне страхування (компанії покривають від 50 до 100% вартості страхового полісу).
  • Курси та навчання. Деякі бізнеси закуповують цілі бібліотеки для своїх працівників, інші самостійно їх створюють або компенсують частину чи повну вартість навчання. Компенсація коливається залежно від розміру бізнесу: маленькі компанії не можуть дозволити собі оплатити навчання співробітника за програмами МВА, але можуть компенсувати курс на Projector, SKVOT чи якусь іншу програму.
  • Менторські програми (можуть бути як in house, так і зовнішні). Вони допомагають зростати працівникам у колективі, наприклад, від junior-спеціаліста до тимліда.
  • Відпочинок, туризм, тимбілдинг. Зазвичай організації люблять гучно святкувати день народження компанії (подеколи за кордоном), Хелловін (із костюмами, гримом, ведучими та запрошеними музикантами чи акторами), Новий рік (із діджеями, Таємним Сантою та іншими приємностями).

Нині вітчизняні компанії досить активно переймають досвід закордонних колег і збагачують умови співпраці з фахівцями новими підходами. Це можуть бути програми з відновлення психічного здоров'я, проведення коуч-сесій, комплексні програми з профілактики вигорання, програми роботи з внутрішньою зрілістю тощо.

«Ми організовуємо лекції та майстер-класи на актуальні теми щодо здоров’я (фізичного та психічного), зустрічі з лікарями (із професійними оглядами). Окрім цього є фітбрейки з професійним фітнес-тренером, які дають змогу кожному працівнику на 15 хвилин отримати розрядку, зняти навантаження та переключитися, щоб потім із більшою ефективністю приступити до виконання завдань. Це дало нам змогу також скоротити витрати на медицину на 15%».

Владислав Махлай

Владислав Махлай

Директор Департаменту корпоративного бізнесу страхової компанії TAS Life

Що ще пропонують компанії?

Сучасних амбітних працівників важко спокусити лише зарплатнею чи грошовими бонусами. Спеціалісти очікують від компаній турботи, захищеності та зацікавленості в їхньому розвитку. Недарма вже з'явилася професія happiness manager — спеціаліст зі створення благополуччя та комфорту співробітників у компанії.

Провідна спеціалістка з маркетингу компанії Lenovo в Україні Марина Дорошенко розповіла, що в компанії вже давно діє програма страхування здоров’я співробітників. Цього ж року генеральний менеджер додав ще пакет страхування від онкологічних захворювань із лімітом у $500 тис. на особу.

А на сайті з пошуку роботи Jooble заохочують звертати увагу на своє ментальне здоров’я, тому оплачують 50% консультацій психотерапевтів, а також компенсують 50% вартості зовнішніх профільних і непрофільних курсів та курсів іноземних мов.

Натомість у компанії Epam надають співробітникам доступ до понад 6 тис. курсів і тренінгів у різних сферах, зокрема до курсів вивчення англійської мови. Plarium виділяє персональний бюджет на навчання. А компанія Eleks забезпечує безкоштовну участь у конференціях, експертних семінарах, менторських та лідерських програмах і надає стипендії для бізнес-освіти.

У компанії WePlay Holding у разі народження дитини виділяють кошти для підтримання сім'ї. А також є maternity leave для мами (після 9 місяців роботи в компанії) на 4 місяці, впродовж яких компанія виплачує їй повну зарплату співробітника. У межах paternity leave батько може узгодити із своїм менеджером вільний графік роботи та взяти три дні оплачуваної відпустки. Ще надається фінансова підтримка співробітнику, у якого помер родич першої лінії. А нещодавно в компанії ввели бонус за донорство — нарахування додаткового дня оплачуваної відпустки.

У компанії Civilly надають безвідсотковий кредит у разі виникнення екстрених ситуацій. Повернути суму можна протягом строку, який обговорюється індивідуально. Не менш важливий чинник мотивації — можливість отримати послуги, які надає компанія, починаючи від дизайн-проєкту та закінчуючи постачами та роботами за собівартістю.

Останнім часом на ринку стала частіше зустрічатися практика так званих кошиків, до яких співробітник може додати бонуси, актуальні саме для нього. Як це працює: компанія Х готова виділити $1 тис. на корпоративні пільги для кожного працівника. Людина може обрати послуги в межах цього бюджету: страхування чи безкоштовне відвідування спортзалу, навчання тощо. Кожна організація визначає бюджет і перелік індивідуально.

«Ми створили в компанії систему внутрішніх «ачівок», які можна отримати від різних фахівців за цілий набір внесків і корисних справ, що зроблені як на проєктах, так і загалом для студії. Грубо кажучи, можна висловити подяку за допомогу на проєкті у вигляді ХХ ачівок, або так званих балів. Бал має еквівалент у гривні. У кожного фахівця є особистий рахунок, куди йде накопичення ачівок. Є також внутрішній магазин, у якому зібрані товари та послуги з різних сфер інтересів. Наприклад, працівник може обміняти ачівки на річну передплату на преміум-акаунти Youtube, Megogo, Spotify, Netflix, Glovo, на різне туристичне спорядження, товари для будинку, столики для ноутбуків, аксесуари для заняття спортом тощо».

Вікторія Носенко

Вікторія Носенко

СEO анімаційної студії WOW-HOW

Вплив пандемії

Ще більша турбота про співробітників стала чи не головним загальносвітовим трендом із приходом пандемії. Раніше компанії залучали й утримували своїх співробітників, орієнтуючись на пільги в межах офісного життя. Водночас багато компаній почали набагато активніше підтримувати своїх працівників під час COVID-19. Україна не стала винятком.

«Ми від початку національного карантину у 2020 році запровадили кілька програм захисту та підтримки співробітників, які досі працюють. Компанія запустила програму DocOnline (онлайн-консультації щодо питань коронавірусу у висококваліфікованого лікаря-інфекціоніста), внутрішні вебінари з експертами в різних напрямках із метою підвищення грамотності та розвінчання економічних і медичних міфів навколо коронавірусу.

Ми також взяли в компанію спеціалістку з питань здоров'я, яка займається підтримкою персоналу з усіх питань, пов'язаних із коронавірусом та іншими оздоровчими програмами. Особливу увагу ми приділяємо підтримці жінок, оскільки вважаємо, що вони сильніше страждають від наслідків пандемії. Нещодавно ми запустили новий оздоровчий проєкт саме для них — презентували співробітницям сертифікати «Жіноче здоров'я» на проходження декількох серйозних медичних обстежень».

Надія Омельченко

Надія Омельченко

Віцепрезидентка компанії «ІТ-Інтегратор»

Сьогодні боротьба за співробітників між роботодавцями не припиняється. Українські компанії дещо повільніше реагують на світові тренди, але теж вводять корисні ініціативи для своїх працівників. Звичайно, локдауни внесли свої корективи, тому затребувані можливості, які дають змогу отримати найбільше додаткових пропозицій у онлайн-форматі.

Як за кордоном компанії піклуються про своїх співробітників

За інформацією рекрутерки сайту з пошуку роботи Jooble Альони Живець, за кордоном компанії так піклуються про своїх співробітників:

  • Nvidia виділила 500 євро кожному співробітнику, щоб він облаштував робоче місце вдома. Для підтримання корпоративного духу компанії організовують онлайн-івенти для співробітників із доставленням додому подарунків.
  • Airbnb надає відпустку на 10 тижнів і більше у зв'язку з вагітністю та пологами.
  • Apple пропонує щедрі пакети послуг для вагітних і батьків, а також 18 тижнів відпустки для матерів.
  • Компанія thredUP перейшла на чотириденний робочий тиждень, водночас зберегла колишні зарплати; за даними компанії, перехід на чотириденний робочий тиждень збільшив продуктивність співробітників.
  • Компанія Adobe виділяє співробітникам до $5 тис. на рік на витрати з догляду за дітьми. Крім того, до $1,2 тис. на рік іде на відшкодування витрат із догляду за дітьми до 13 років.

Коментарі

Всі новини