МВС замовить у «Антонова» партію Ан-178. Що відомо і чим цікавий новий український літак

Фото: ДП «Антонов»

Фото: ДП «Антонов»

Міністерство внутрішніх справ України восени замовить у «Антонова» 13 нових транспортників Ан-178. На сьогодні у світі існує тільки один літаючий екземпляр цієї моделі. The Page вирішило зібрати найцікавіші факти про нього.

Замовлені літаки отримає Нацгвардія, яка зможе використовувати їх для різних цілей — починаючи з десантування і закінчуючи перевезеннями, заявив міністр МВС Арсен Аваков на найбільшому міжнародному авіакосмічному салоні Paris Air Show у французькому Ле-Бурже.

Також Ан-178 отримає Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) для пожежогасіння та рятувальних операцій. Перший демонстраційний політ нового літака намічений на осінь. А все замовлення МВС отримає тільки через три роки.

Telegram Logo

«Це перші літаки з українськими та європейськими, але без російських комплектуючих», — підкреслив Аваков.

Замовлення МВС допоможе посилити роль українського авіапрому на міжнародному ринку, переконаний глава «Укроборонпрому» Павло Букін. Адже закордонні замовники звертають особливу увагу на використання літаків всередині країни-виробника.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Втім, літак ще не повністю готовий. За словами президента «Антонова» Олександра Донця, держпідприємство ще має завершити проектування і сертифікацію Ан-178.

Чим відомий Ан-178

  • Це новий український близькомагістральний транспортний літак, який створюється на заміну Ан-12. Він сконструйований на базі Ан-158 (модифікації Ан-148). У виробничому ланцюжку задіяні близько 200 компаній з 15 країн.
  • Перший готовий Ан-178 «Антонов» показав у квітні 2015 року. 7 травня того ж року літак здійснив перший політ. Того ж дня держпідприємство підписало контракт з азербайджанською авіакомпанією Silk Way Airlines на 10 літаків цієї моделі. Ще два Ан-178 збиралась купити китайська Beijing A-Star Aerospace Technology Co. Азербайджан і Китай також мали намір налагодити серійне виробництво Ан-178 у себе. Однак далі планів (як щодо виробництва, так і щодо поставок) справа так і не зрушилась.
  • Крім цих країн, інтерес до нового українського транспортника виявили ОАЕ, Саудівська Аравія та країни Перської затоки. Також, за даними джерел агентства «Інтерфакс-Україна» в оборонному секторі, зараз «Антонов» веде переговори з європейськими країнами НАТО про спільний розвиток програми Ан-178.
  • У грудні 2015 року «Антонов» провів конкурс на вибір народного імені для літака. Найбільшу кількість голосів набрав варіант «Степан Бандера». Інформація про це викликала шквал критики з боку російських ЗМІ і політиків. Новий Ан-178 прорекламував під час засідання Ради безпеки ООН на той час постійний представник Росії Віталій Чуркін. Пізніше «Антонов» заявив, що залишить Ан-178 у міжнародній класифікації під своїм іменем і не буде присвоювати літаку окрему назву.
  • У квітні 2017 року видання «Дзеркало тижня» повідомило, що програма розробки Ан-178 фактично зупинилася — зокрема всі льотні і сертифікаційні випробування, а підготовка до його серійного виробництва навіть не починалась.

Чим цікавий Ан-178

  • Новий український транспортник може бути модифікований під абсолютно різноспрямовані потреби: військові, цивільні вантажні, пошуково-рятувальні, медичні.
  • Ан-178 здатний перевозити до 18 тонн вантажу і працювати на тих самих аеродромах, що і Ан-12, в тому числі на ґрунтових злітно-посадкових смугах.
  • Транспортник пристосований до перевезення всіх існуючих у світі типів пакетованих вантажів — у контейнерах і на піддонах. У тому числі Ан-178 може перевозити морські великовантажні контейнери 1С і армійські позашляховики. За оцінками фахівців, у ряді регіонів також може стати сучасною заміною франко-німецького військово-транспортного літака С-160.
  • Ан-178 може літати у складних метеоумовах з аеродромів, розташованих в діапазоні географічних широт від 73° північної до 55° південної.
  • Максимальна дальність польоту залежить від навантаження: без вантажу — близько 5 тис. км, 10 тонн — 3,7 тис. км, 15 тонн — 1,4 тис. км, 16 тонн — 1,3 тис. км.
  • Довжина Ан-178 — 32,2 метра, розмах крила — 30,6 метра. Максимальна висота польоту — 12,2 км. Максимальна крейсерська швидкість 825 км на годину.
  • Ан-178 може перевозити до 90 солдатів або 84 парашутиста.
Фотогалерея

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини