Facebook Pixel

Китайці зробили другу спробу зайти в «Мотор Січ». За Петра Порошенка вони вже зазнавали невдачі — ЗМІ

Автор

Офшорна компанія «Skyrizon Aircraft Holdings Limited» (Віргінські острови), яка спільно з держпідприємством «Укроборонпром» хоче контролювати компанію «Мотор Січ», фігурувала у справі СБУ про диверсію та пов’язана з Китаєм, пише видання «Наші Гроші».

Придбати акції «Мотор Січі» вищезазначені особи можуть лише з дозволу Антимонопольного омітету. Колишня держуповноважена АМКУ Агія Загребельська написала на своїй Facebook-сторінці, що АМКУ повинен прийняти рішення протягом 135 днів, однак термін може бути продовжено. Якщо рішення не приймуть за цей час, дозвіл вважається наданим за «мовчазною згодою». Крім того, поки комітет розглядає справу транзакція не може бути завершена. В іншому випадку, це порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, за яке передбачений штраф до 5% доходу (виручки) компаній-порушників за рік.

За даними SMIDA, акціонерами «Мотор Січі» також є громадянин Китаю Ван Сіньлей (5%), Твінстар холдінгс с.а. (Беліз, 6,2%), Business house Helena, ag (Панама), компанії «Торговий дім «Олена» (Україна, 9,3%), «Мотор-інтеркомс» (Україна, бенефіціар – Сюй Чаншун з Китаю, 9,7%).

Telegram Logo

Усі вищевказані акціонери в повідомленні АМКУ не згадується, але вони фігурували у кримінальному провадженні, яке СБУ відкрило у 2017 році.

У судових матеріалах вказано, що з 2016 року бенефіціарні власники «Мотор Січі» продали контрольний пакет акцій заводу офшорним компаніям, «які мають намір перемістити активи та виробничі потужності компанії за межі України. Це у свою чергу призведе до його ліквідації та знищення.

Попри це, у 2015 році «Мотор Січ» та китайська компанія Beijing Skyrizon Aviation Industry Investment Co., Ltd. уклали Меморандум про співробітництво. Він передбачав створення заводу із виробництва авіаційних двигунів у КНР з залученням спеціалістів «Мотор Січі».

У квітня 2016 року «Мотор Січ» отримала від компанії Skyrizon Aircraft Holdings Limited $100 млн під 0,3% річних в рамках договору позики. Ці гроші потрібно повернути протягом 10 років з моменту надання позики.

Встановлено, що Skyrizon Aircraft Holdings Limited володіють дві компанії гонконгська «Hong Kong Skyrizon Holding Limited» та китайська Beijing Skyrizon Aviation Industry Investment Co., Ltd.

У квітні минулого року Служби безпеки України провела обшуки в офісі компанії «Мотор Січ» в рамках кримінального провадження про концентрацію контрольного пакета акцій підприємства, оформленого на шість офшорних компаній і фізичну особу.

Суд задовольним клопотання слідчого СБУ арештувати акції «Мотор Січі», які зберігалися на рахунках компанії Dragon Capital.

Нині Dragon Capital.SMIDA не згадується, а депозитарієм «Мотор Січі» вказано Національний депозитарій України. В 2018 році була спроба зняти арешт з цих акцій, однак суд не дозволив. Після того у судовому реєстрі не було згадок про провадження СБУ.

Як пише видання після обрання президентом Володимира Зеленського головою наглядової ради «Укроборонпрому» став інвестбанкір Айварас Абромавічус, якого в пріорітеті створення спільних підприємств «з іноземними партнерами».

У 2018 році видання The Washington Times у своєму матеріалі назвало продаж «Мотор Січі» китайцям «ударом у спину», оскільки таким чином Україна допомагає китайським конкурентам США надолужувати відставання у літакобудуванні.

Компанію «Мотор Січ» контролює колишній нардеп «Партії регіонів» В’ячеслав Богуслаєв. Він був одним з тих, хто у 2013 переконував президента Віктора Януковича змінити євроінтеграційний вектор України на інтеграцію з Митним Союзом та Росією.

Контекст

  • Вчора, 9 липня, стало відомо, що АМКУ розслідує справу про концентрацію в операції з отримання Skyrizon Aircraft Holdings Limited (Британські Віргінські о-ва) і державним концерном «Укроборонпром» спільного контролю над компанією «Мотор Січ».
  • Це розслідування повинно показати, як спільний контроль над компанією впливає на ринки авіаційних двигунів і комплектуючих для літаків і вертольотів, обслуговування двигунів та їх ремонту, а також промислових газотурбінних приводів, підкреслюють в АМКУ.

Коментарі

Всі новини