Facebook Pixel

Зростання цін на таксі: чому дорожчають поїздки та що про це думають ключові гравці ринку

Чому зростають ціни на таксі: відповідь Uklon і Bolt. Фото: УНІАН

Чому зростають ціни на таксі: відповідь Uklon і Bolt. Фото: УНІАН

Українці по всій країні почали скаржитися на масове зростання цін на послуги таксі. Найбільше така тенденція заторкнула киян, які змушені платити за поїздки на третину більше. The Page опитало ключових гравців ринку — Uklon, Bolt і Uber щодо причин зростання тарифів.

Що сталося

Глава Української таксомоторної асоціації Андрій Антонюк в ефірі телеканалу «1+1» розповів, що ціни на таксі в Києві іноді стають удвічі й навіть утричі дорожчими. З-поміж причин він назвав такі:

  • затори;
  • зростання цін на пальне (газ, дизель або бензин). Цей чинник, за його словами, хоча й несуттєво, але все-таки впливає на зростання вартості поїздок.
Telegram Logo

Антонюк також зазначив, що різких стрибків цін немає в легальних перевізників — у них ціна зростає не більш як на 25 — 30%.

Quote«У рази зростають ціни в так званих «агрегаторів». Це програми, що пов'язують клієнта з випадковим водієм, який також користується програмою. Часто такі «таксисти» не мають жодних прав працювати легально», — говорить він.

Чому зростають ціни на таксі: позиція Uklon і Bolt

У пресслужбі сервісів таксі Uklon і Bolt розповіли The Page про можливі причини зростання цін на свої послуги.

Так, в Uklon заявили, що не мають наміру підвищували тарифи, тому офіційно й не заявляли про це.

Quote«У нас увесь процес ціноутворення відбувається автоматично. На формування ціни впливає багато чинників: погода, затори, попит і кількость вільних машин у потрібному районі. До того ж, якщо запропонована ціна не підходить клієнту, він завжди може скористатися бігунком зміни ціни й почекати трохи довше, але їхати дешевше», — розповіли в компанії.

Водночас керівник напрямку із замовлення поїздок компанії Bolt в Україні Сергій Павлик зізнався, що служба була змушена підняти тарифи, і докладно розповів про причини та про те, як формуються ціни на поїздки.

За його словами, вартість поїздки формується на основі таких складників, як-от:

  • базовий тариф (вартість подання авто);
  • тариф за час у дорозі;
  • кілометраж;
  • динамічні коефіцієнти, які додаються в тому разі, якщо під час оформлення замовлення спостерігався дисбаланс попиту та пропозиції.

«Коли користувач вводить місце призначення, він може побачити попередню вартість поїздки. Але підсумкова може відрізнятися в тому разі, якщо щось затримало машину в дорозі: затори, дорожні роботи тощо. Або, наприклад, користувач запропонував альтернативний маршрут чи змінив місце призначення під час поїздки», — говорить він.

Павлик розповів, що на вартість поїздки впливають кілька різних чинників: конкретна ситуація, погодні умови, сезонність, баланс попиту та пропозиції. Якщо між ними виникає велика різниця, то алгоритми райд-хейлінгових сервісів вирівнюють її за допомогою пікових коефіцієнтів. На ринок райд-хейлінгу, за його словами, впливає сезонна динаміка: влітку кількість водіїв традиційно знижується. До того ж після скасування карантинних обмежень деякі водії виїхали на заробітки до Європи, водночас активність пасажирів почала зростати, через те баланс попиту та пропозиції може порушуватися. Він також згадав про ціни на паливо й техобслуговування автомобілів, які поступово зростають.

У Bolt додали, що вартість поїздки змінюється протягом дня, у пікові години, а також у разі дисбалансу попиту та пропозиції

Quote«Упродовж трьох років тарифи на поїздки в сервісі Bolt залишалися колишніми, а тепер ми змушені їх збільшити, щоб вирівняти баланс попиту та пропозиції й залучити нових водіїв», — зізнався Павлик.

Щодо сервісу Uber, то The Page поки що не отримало відповіді від сервісу, проте варто згадати: у липні стало відомо, що він вирішив збільшити свої тарифи.

У листі, надісланому водіям Uber, йшлося про такі ціни:

  • за тарифом UberX вартість подання автомобіля зросте на 7 грн, ціна за хвилину очікування — на 0,3 грн, кілометр обійдеться на 1,3 грн дорожче, мінімальна оплата замовлення та його скасування додали в ціні 10 грн;
  • тариф Uber Select: +5 грн — вартість подання авто, +0,25 грн — ціна за хвилину, +1,7 грн — за кілометр, а от мінімальна оплата і скасування замовлення подешевшають на 0,5 грн;
  • тариф Uber Van: подання автомобіля подорожчає на 3 грн, хвилина очікування — на 0,4 грн, кілометр — на 2,9 грн (це найістотніше підвищення ціни), проте вартість мінімального замовлення та його скасування зменшиться на 5 грн.

Водіям також надіслали нову тарифну сітку, з огляду на яку формується вартість поїздки. Так, основну частину первісної вартості склало подання автомобіля до місця відправлення, а мінімальна вартість замовлення тепер варіюється від 50 до 75 грн.

Коментарі

Всі новини