Битва за рейси: що SkyUp не поділив із авіакомпаніями Коломойського

Битва за частоти Київ-Стамбул. Фото:Facebook/SkyUp Airlines/Місюра Сергій

Битва за частоти Київ-Стамбул. Фото:Facebook/SkyUp Airlines/Місюра Сергій

Генеральний директор SkyUp Airlines Дмитро Сєроухов у матеріалі для ЕП розповів, що авіакомпанія Windrose, яку пов’язують із олігархом Ігорем Коломойським, через суд намагається забрати у SkyUp 3 з 24 дозволених частот за напрямком Київ-Стамбул. Ще 21 частота належить іншій «підконтрольній олігарху компанії» – Міжнародні авіалінії України (МАУ).

The Page розбиралося, що відбувається з розподілом частот, і чи має місце бути «поверненню до монополії».

Причина конфлікту

Дійсно, у лютому 2021 року Окружний адміністративний суд Києва, за позовом Windrose анулював наказ Державіаслужби. Цим наказом компанії SkyUp надавали право на польоти з Києва до Стамбула. Разом з цим суд скасував наказ регулятора, яким Windrose позбавили права на такі польоти з причини невикористання компанією квот протягом року.

Telegram Logo

Зі свого боку у Windrose повідомили, що не використовували квоти через те, що тривала суперечка за право літати за напрямом Київ-Стамбул у компанії Atlasjet Ukraine.

Сєроухов писав, що МАУ з 21 рейсу використовує лише 10. З 29 березня 2021 року авіакомпанія планує збільшити кількість до 14, «але забрати частоти вирішили саме у SkyUp, яка здійснює всі три доступні перельоти за цим маршрутом». Він додав, що вважає позов «поверненням до монополії, яка існувала у цьому напрямку».

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Скільки частот за напрямком Київ-Стамбул виконують авіакомпанії

Як повідомили на запит The Page у МАУ, з 2011 року на лінії Київ-Стамбул було дозволено 16 частот, усі вони були передані МАУ. Це регулювалось Угодою про повітряне сполучення між Туреччиною та Україною від 22 листопада 2011 року.

Надалі, у квітні 2018 року відбулася зустріч між авіаційними владами Туреччини та України. На ній узгодили збільшення кількості дозволених пунктів і частот між країнами з 16 рейсів на тиждень до 24. Крім цього, було збільшено перелік напрямків, звідки/куди перевізники могли здійснювати перельоти: Даламан, Бодрум, Ізмір.

У серпні 2018 року відбулася ліцензійна комісія з розподілу 24 частот на лінії Київ-Стамбул. Заявки подали такі перевізники:

  • МАУ – 21 частота;
  • Windrose – 3 частоти;
  • Atlasjet – 3 частоти.

Оскільки заявки перевищували кількість вільних частот, проводився конкурс, за результатами якого частоти були розподілені наступним чином:

  • МАУ – надано право на експлуатацію лінії Київ-Стамбул-Київ з частотою 21 рейс на тиждень
  • Windrose – надано право на 3 частоти
  • Atlasjet – відмовлено в наданні права на експлуатацію повітряної лінії Київ-Стамбул-Київ.

Після цього Atlasjet звернулися до суду з позовом до Державіаслужби. Позов стосувався скасування наказу, яким були розподілені частоти на експлуатацію лінії Київ-Стамбул-Київ. Пізніше, після банкрутства Atlasjet, права на лінію перейшли до авіакомпанії SkyUp.

Що кажуть у відповідь

Як повідомили The Page у пресслужбі МАУ, авіакомпанія не претендувала на більш ніж 21 частоту за зазначеним напрямком у жодний період часу, і не претендувала на розподіл трьох частот під час отримання прав на лінію перевізником SkyUp. Ще МАУ не має стосунку до судових процесів між Windrose та SkyUp.

«МАУ з 15 листопада 2018 року по квітень 2019-го виконувала 21 рейс на тиждень. З травня 2019 року — 14 рейсів на тиждень, під час пандемії — в середньому 7 рейсів на тиждень із поступовим збільшенням. Із початком весняно-літньої навігації 2021 року заявлено поступове збільшення до 21 частоти на тиждень, що може бути підтверджено системою бронювання МАУ на сайті. Тому твердження Дмитра Сєроухова щодо 10 частот на тиждень не відповідає дійсності», – йдеться у повідомленні.

Щодо твердження про монополію, у МАУ повідомили, що згідно з чинним законодавством, при визначенні монопольного становища ключовим фактором є рівень конкуренції інших учасників, який на даному напрямку авіаперевезень є дуже високим, враховуючи здійснення перевезень іноземним авіаперевізником.

«Turkish Airlines використовує на даному напрямку 24 частоти (найбільше серед усіх авіакомпаній на цій лінії), а тому твердження в статті про існування монополії на напрямку є безпідставним та недостовірним. Таке твердження не тільки суперечить антимонопольному законодавству та порядку розподілу частот між перевізниками (нагадаємо, всі частоти, які за міжурядовими угодами належать турецькій стороні, використовує виключно один авіаперевізник Turkish Airlines; а з боку України – авіакомпанії МАУ надані запрошувані нею 21 частота, а решта 3 — переходили до різних авіаперевізників), а й відверто маніпулює думкою щодо наявності монополії на даній лінії», – повідомили в авіакомпанії.

На час публікації авіакомпанія Windrose не надала офіційний коментар з цього питання редакції The Page.

Резюмуємо

Як повідомив у коментарі для The Page директор UAB Friendly Avia Support Олександр Ланецький, авіаційний ринок пасажирських перевезень України сильно занепадає. Насамперед, через проблеми, які спричинила пандемія коронавірусу COVID-19. Разом з цим, українців, на відміну від країн-сусідів, які не є членами ЄС, не пускають до Шенгенської зони, окрім польотів на заробітки, і ще у разі деяких виключень.

«Ось і залишається триматися за те, що ще є – наприклад Туреччину, куди українців пускають, і звідки є постійний потік туристів в Україну», – підкреслив він.

Авіакомпанії України з березня 2020 року звертались до уряду та президента за держпідтримкою через суттєві збитки від обмежень авіасполучення під час пандемії. Тільки у лютому 2021 року, майже через рік від початку пандемії коронавірусу, міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив агентству «Інтерфакс-Україна», що міністерство розробляє законопроєкт для підтримки авіакомпаній, який передбачає створення нової бюджетної програми. Сумарно, у разі підтримки законопроєкту Радою, авіаперевізникам можуть виділити 500 млн грн.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини