Facebook Pixel

У «Схемах» розкрили, як «Антонов» свідомо переплачує мільйони на заправці літаків

«Антонов» обирає дорожчі пропозиції заправки для своїх вантажних літаків – розслідування «Схем» . Фото: ДП «Антонов»

«Антонов» обирає дорожчі пропозиції заправки для своїх вантажних літаків – розслідування «Схем» . Фото: ДП «Антонов»

Авіатранспортний підрозділ держпідприємства «Антонов» обирає для заправки своїх вантажних літаків, серед яких і «Мрія», посередників із завищеними цінами. Натомість підприємство оминає дешевші пропозиції, зокрема й ті, що надходять йому безпосередньо від аеропортів. Такого висновку дійшли журналісти «Схем».

У розслідуванні виявили також, що останнім часом «Антонов» став частіше користуватися послугами приватних хендлінгових компаній Click Aviation Network, Cargo Air Chartering та Jetex. Остання продовжує свою роботу на території тимчасово окупованого Криму (обслуговує перельоти з Сімферополя).

Для прикладу журналісти взяли кілька випадків. Один із них стався у січні цього року. Тоді літак держпідприємства обрав для заправки свого літака Click Aviation Network, яка пропонувала пальне за ціною у $758 за тонну. «Антонов» закупився на близько $77 тис. Водночас у нього була альтернатива — в Irving Oil Limited тоді ціна за тонну становила $611. Українське ДП могло б зекономити приблизно $15 тис. Ще один приклад – заправка у французькому аеропорту міста Шатору у березні цього року. Тоді «Антонов» проігнорував пропозицію летовища у $698 за тонну, натомість обрав Cargo Air Chartering за ціною на пальне у понад $1 тис. за тонну. На той момент підприємство втратило більш як $13 тис. на одній заправці.

Telegram Logo

Фактом системного обрання дорожчих пропозицій заправки зацікавилися і в держконцерні «Укроборонпром» («Антонов» входить до його структури). Там заявили про виявлення ознак маніпуляцій та наголосили, що дії керівництва держпідприємства можуть сигналізувати про лобіювання інтересів згаданих компаній.

У розслідуванні «Схем» зазначається, що на запит журналістів «Антонов» не зміг провести необхідні слідчі дії, а відтак і документально підтвердити або спростувати підозри. Директор авіатранспортного підрозділу Михайло Харченко назвав обвинувачення вирваними з контексту. Щодо ситуації з Jetex, то він прокоментував, що не знав про роботу компанії на окупованій території.

«Є проблема, якої не розуміють ті люди, які контролюють там і розповідають, що ви неправильно щось обираєте... є тільки дві-три компанії, які готові обслуговувати ДП «Антонов» у кредит. Так, вони з цього мають якісь комісійні, але це дає нам змогу забезпечити роботу», – пояснив Харченко.

Однак, коли журналісти нагадали йому про факти порушень, які виявив «Укроборонпром», чоловік обірвав інтерв’ю.

За зверненням представників «Схем» Офіс генпрокурора 24 вересня відрив кримінальне провадження за статтею «Привласнення та розтрата майна в особливо великих розмірах».

Контекст. Раніше цього місяця журналісти «Схем» розповіли, як завдяки лише одному листу з Нацполіції десяток причалів та цілий острів перейшли до приватних рук.

Коментарі

Всі новини