Facebook Pixel

Ford показав свій найдорожчий, потужний і ексклюзивний суперкар

Ford GT '64 Prototype Heritage Edition присвятили «вбивці Ferrari». Фото: Ford

Ford GT '64 Prototype Heritage Edition присвятили «вбивці Ferrari». Фото: Ford

Серпневий «автотиждень» Monterey Car Week — концентрат багатіїв із усього світу, яких об'єднує пристрасть до класичних автомобілів. Одних приваблює можливість прицінитися до раритетів на виставках Concours d`Elegance Pebble Beach і The Quail Motorsports Gathering. Других — поповнити колекцію на найбільшому в світі аукціоні Monterey Sports & Classic Car Auction. Третіх — вигуляти власні раритети на ретро-ралі Pebble Beach Motoring Classic або пробігу вздовж тихоокеанського узбережжя Pebble Beach Tour d`Elegance. Одним словом, випадкових людей там немає.

Тому спеціально під «монтереївський тиждень» найпрестижніші бренди світу — Aston Martin, Bentley, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, McLaren, Rolls-Royce тощо — приховують особливі новинки, які в перспективі можуть стати хорошою інвестицією. Всіх їх хлібом не годуй, тільки дай привід випустити черговий Hommage, Anniversary, Heritage Special Edition і інший «триб'ют». Тобто спецверсії, присвячені до тієї чи іншої події, особистості або дати.

За допомогою Ford GT '64 Prototype Heritage Edition «Блакитний овал» вирішив оживити інтерес до свого суперкару, для якого наступний рік стане останнім.

Telegram Logo
Спецверсія Ford GT '64 Prototype Heritage Edition створена в рамках прощання з Ford GT40. Фото: Ford

Спецверсія Ford GT '64 Prototype Heritage Edition створена в рамках прощання з Ford GT40. Фото: Ford

Мас-маркетівський до мозку кісток Ford у такій компанії виглядає білою вороною, проте і він регулярно проставляється в Монтереї. Адже в засіках «Блакитного овалу» досі значиться повноцінний суперкар. Та який — середньомоторне 669-сильне купе з прекрасним гоночним родоводом. Правда, випускається GT40 аж з 2016 року і збирається вкрай повільно — по 250 екземплярів на рік, причому на сторонньому заводі в канадському Онтаріо.

Оригінальний GT40 випускався з 1965 до 1968 рр., причому левова частка з 107 випущених екземплярів використовувалася в перегонах. Перший триб'ют моделі відбувся в 2002 році в рамках програми «Живі легенди», в 2003-2006 рр. було зібрано 4038 штук Ford GT. Нинішнє, друге покоління збирається на потужностях партнерської компанії Multimatic.

Відроджений на початку нульових, Ford GT, насамперед, відправився в «Ле Ман». Фото: Сергій Суховскій

Відроджений на початку нульових, Ford GT, насамперед, відправився в «Ле Ман». Фото: Сергій Суховскій

Щоб пожвавити попит на модель, життєвий цикл якої закінчується в наступному році, «Блакитний овал» презентував в Монтереї лімітовану (50 екземплярів) версію з незвично довгою назвою і ще більш незвичною присвятою. Вона завершує серію спецверсій Heritage Edition, кожна з яких випускалася обмеженим тиражем на честь тієї чи іншої знакової перемоги GT40. Наприклад, представлений в 2018 році «триб'ют» GT '66 Daytona відсилав до першої великої перемоги GT40 — в «24 годинах Дайтона» 1966 року. Рік по тому з'явився GT '68 Gulf Livery Heritage Edition, присвячений тріумфу в «Ле-Мане» зразка 1968 року.

Так ось, на відміну від попередників, '64 Prototype Heritage Edition віддає данину поваги моделі, яка ніколи в перегонах не брала участь. Йдеться про одного з п'яти прототипів (шасі GT / 101-GT / 105), побудованих для дорожніх випробувань. Перші два з них розбили в Ле-Мане і Монці, пару інших під час доведення «ушатали» і переробили настільки, що свого часу Ford їх просто списав. Сьогодні вони зберігаються в запасниках музею Керолла Шелбі, одного з хрещених батьків GT40.

На заходах автомобільного тижня в Монтереї Ford GT '64 Prototype Heritage Edition експонується в парі зі своїм рефреном — єдиним, що дійшли до наших днів у комплектному стані прототипом GT40.

А ось останньому з прототипів пощастило куди більше — він єдиний дійшов до наших днів у комплектному стані, збереглася навіть оригінальна ліврея. Справа в тому, що GT / 105 не ганяли б по треках у три батоги, а використовували виключно для представницьких цілей. Возили на виставки, катали VIP-гостей, знімали для рекламних макетів і роликів та зрідка видавали на тест-драйви. Саме це купе красувалося в променях софітів на Нью-Йоркському автосалоні 3 квітня 1964 року народження, коли світу вперше явили GT40.

Саме цей прототип показав світові Ford GT40 на Нью-Йоркському автосалоні 3 квітня 1964 року. Фото: Ford

Саме цей прототип показав світові Ford GT40 на Нью-Йоркському автосалоні 3 квітня 1964 року. Фото: Ford

Сказати, що ніхто не очікував від виробника мас-маркету повноцінний суперкар — не сказати нічого. Та ще й з гоночними амбіціями — покласти край багаторічному домінуванню Ferrari. Нехай і не з першої спроби, але місію свою суперкар виконав, вигравши чотири 24 heures du Mans поспіль. До речі, GT40 досі залишається єдиним американським автомобілем, який перемагав у головних європейських перегонах.

Основною метою створення Ford GT40 була особиста помста Генрі Форда-мл., ураженого Енцо Феррарі. Італієць спочатку погодився продати своє дітище Ford Motor Co., але в процесі переговорів став водити американських емісарів за ніс, вигадуючи нові умови. І в підсумку завів угоду в глухий кут — ці події лягли в основу фільму «Ford проти Ferrari».

GT '64 Prototype Heritage Edition — це сучасна інтерпретація культового GT. Його колірна гама повністю повторює розмальовку пращура — базовий колір слонової кістки (Wimbledon White) плюс синяво-чорні (Antimatter Blue) «капот» і гоночні смуги на даху і кормі. Кольорову гаму закільцьовують елементи аеродинамічного обважування (передній спліттер, бічні пороги, стійки дзеркал, задній дифузор) з нефарбованого вуглеводневого волокна і карбонові 20-дюймові колісні диски кольору воронячого крила. Навіть у композитних гальмівних супортів Brembo чорна графіка.

Через тісний кокпіт крісло закріплено жорстко, налаштувати можна тільки рульову колонку. Фото: Ford

Через тісний кокпіт крісло закріплено жорстко, налаштувати можна тільки рульову колонку. Фото: Ford

Ця ж колористика перенесена і в салон. Кокпіт, оброблений шкірою синього і чорного кольорів, щедро присмачений вставками з вуглепластика (елементи передньої панелі, центральний тунель і дверні пороги) і алькантари аналогічних відтінків.

Але навіть за наявності потрібної суми (від $470 тис. і аж до $1,2 млн) купити GT не так вже й просто. Справа в тому, що в 2016-му (тобто вже в перший рік початку виробництва) було зібрано 6581 попереднє замовлення при запланованих 200 екземплярах. І щоб уникнути можливих спекуляцій спеціальний «відділ безпеки» став перевіряти кожного потенційного покупця, віддаючи перевагу давнім клієнтам марки, колекціонерам і власникам GT40. І судячи з того, що в судах розглядається з десяток справ через перепродажу GT менш ніж через два роки володіння (одна з умов продажу), все ж спекулянти трапляються. І хоча заявки все ще приймаються, а тираж збільшили майже в сім разів, варто поспішити. У наступному році виробництво зупиниться на 1350-му екземплярі. Для якого обов'язково вигадають яку-небудь прощальну спецверсію.

Як будь-який гоночний автомобіль, Ford GT40 проектувався з акцентом на притискну силу. Фото: Ford

Як будь-який гоночний автомобіль, Ford GT40 проектувався з акцентом на притискну силу. Фото: Ford


Коментарі

Всі новини