Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Французький сором. Як Renault йшов, але не пішов із Росії

Французький сором. Як Renault йшов, але не пішов із Росії. Фото: Renault Archive

Французький сором. Як Renault йшов, але не пішов із Росії. Фото: Renault Archive

Французька автомобілебудівна корпорація Renault через війну в Україні, яку розпочала Росія, наважилася заморозити діяльність у РФ. Проте вийшло це не з першого разу. The Page розповідає про поведінку Renault під час Другої світової війни, про те, чому компанії зараз так складно піти з ринку країни-агресора й до чого тут президент Франції Еммануель Макрон.

Луї Рено був талановитим конструктором і здібним гонщиком. Але виявився нікчемним провидцем, а без цього великими промисловцями не стають. Фашистська Німеччина захопила Францію за шість тижнів і одразу почала переводити її автозаводи на випуск продукції для вермахту. Саботаж був колосальний, але не на заводах мсьє Рено, який погодився на співпрацю з окупантами. Менеджмент Daimler-Benz, що відповідав за роботу Renault, навіть регулярно ставив його за приклад. Зрозуміло, після звільнення Франції Рено відправили за ґрати за посібництво фашизму, а залишки його заводів (після бомбардувань уціліло 10% виробництва) показово націоналізували. 67-річний старий помер в окремій камері в лазареті. Рено не реабілітовано й досі, а його ім'я стало у Франції синонімом колабораціонізму. Здавалося б, назавжди. Але тут на небосхилі республіки з'явився новий претендент.

24 лютого Росія напала на Україну. Уже до кінця найкоротшого місяця року автомобільні виробники здебільшого оголосили про згортання своєї діяльності в країні-агресорі. Йшли всі — і світові лідери (VW, Toyota, Stellantis, GM), і виробники преміуму (Daimler-Benz, BMW, Jaguar-Land Rover), у яких традиційно міцні позиції у РФ. Затримався лише Renault Group (Renault, Lada, Dacia, Alpine і Renault Samsung Motors), що є частиною альянсу Renault-Nissan-Mitsubishi, зараз четвертого за величиною автовиробника у світі.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Чому Renault так важко йти з ринку Росії й  до чого тут Еммануель Макрон. Фото: autonews

Чому Renault так важко йти з ринку Росії й до чого тут Еммануель Макрон. Фото: autonews

Тільки в останній день лютого французи повідомили про «зупинення конвеєра через перервані логістичні ланцюжки, пов'язані із загостренням політичної ситуації та санкціями». Але вже 21 березня російські ЗМІ радо повідомили, що французи відновили виробництво на своєму московському заводі. І дійсно, з конвеєра почали сходити всі три Renault, що випускалися раніше — паркетники Arkana, Duster і Kaptur. Не відновилося лише складання Nissan Terrano — японці виявилися принциповішими й послідовнішими.

Утім, насправді про жодне відновлення виробництва не йшлося. Як дбайливий господар, Renault вирішив мінімізувати збитки і, пошкрібши по засіках, збирати автомобілі із залишків складників. Й отримав таку хвилю хейту, що рада директорів зібралася вночі 23 березня на позачергове засідання і вирішила зупинити конвеєр, який щойно запустили.

Підписуйтесь на нас в Google News!

Одночасно французи випустили реліз із невтішними прогнозами щодо зниження виручки, які насправді (у масштабах компанії) перебувають на рівні статистичної похибки. І не забули наголосити, що «реалізували всі необхідні заходи відповідно до міжнародних санкцій».

Далі за текстом:

  • щодо своїх акцій в АвтоВАЗ Група Renault оцінює подальші кроки з огляду на відповідальність перед 45 тисячами працівників у Росії;
  • з огляду на ухвалені рішення Група Renault має переглянути фінансові перспективи на 2022 рік: оперативна маржа Групи приблизно 3% (попередньо ≥4%);
  • позитивний операційний вільний грошовий потік (попередньо ≥1 млрд).

Чому заморожування діяльності в Росії далося французам не з першого разу? Just business. Торік «ромб» продав там 482 тис. автомобілів під брендами Renault і Lada — більше вдалося продати лише на домашньому ринку (522 тис.).

І справа не тільки в об'ємному ринку збуту, а й у власних виробничих потужностях (колишній завод АЗЛК, що колись випускав «Москвичі»), й у частці в АвтоВАЗі. Це флагман російського автопрому, що постійно дотується державою. Продати контрольний пакет (68% акцій) просто немає кому. Другий за величиною співвласник, держконцерн «Ростех» (23%), перебуває під санкціями, а інших зацікавлених в угоді немає. Навіть китайські компанії, які мають карт-бланш на роботу в Росії, не хочуть зв'язуватися з тольяттінським активом.

Але перспектива втрати активів не є причиною спроби Renault залишитися в Росії. Річ у «політичному порядку денному», який демонструє президент Франції Еммануель Макрон та інші бренди п'ятої республіки.

За інформацією The Telegraph, мсьє Еммануель Макрон за 5 тижнів наговорив із Путіним понад 20 годин — більше, ніж решта глав держав разом узяті. У підсумку 35 із 40 компаній з індексу CAC (найбільші компанії Франції) і далі працюють у Росії, прикриваючись соціальними гаслами. Так, Danone пресрелізить про «відповідальність перед людьми, яких ми годуємо», а Credit Agricole — про турботу про своїх співробітників та їхні сім'ї. Забуваючи про те, що з-поміж тих і інших є ті, хто зараз у лавах російської армії вбиває людей в Україні.

Власник мереж Auchan, Decathlon і Leroy Merlin Жерар Мульє взагалі заявив, що бачить у війні можливість розширитися й посісти місце тих, хто пішов. І мережа магазинів будматеріалів Leroy Merlin розіслала постачальникам плани свого розширення в Росії.

Тож не варто бути наївними — доки Renault залишається державним концерном, із РФ він не піде. Так, складання припинено, але представництво функціонує, дилери працюють за графіком.

The Telegraph ставить риторичне запитання: про Макрона згадуватимуть як про політика-миротворця чи як «корисного ідіота» на кшталт Невіла Чемберлена. Нагадаю, що був в історії Великої Британії такий прем'єр-міністр, який до останнього вірив умовлянням Гітлера. Бувши прихильником політики умиротворення агресора, він неодноразово накладав вето на модернізацію збройних сил, унаслідок чого Велика Британія вступила в Другу світову війну вкрай непідготовленою.

А ще мсьє Макрону варто було б згадати історію смерті Луї Рено. Людини, яку французи більшу частину життя називали совістю нації. І яка зіпсувала собі некролог буквально одним рішенням.

До того ж над Renault дамокловим мечем висять гарантійні зобов'язання приблизно перед 1,5 млн клієнтів, які вже не просто нарікають, а скандалять і позиваються.

Але одна річ заморозити виробництво й зовсім інша — операційну діяльність.

Виникає фундаментальне питання із гарантією на авто у РФ. Представництва не закрито, дилери працюють, закон про захист прав споживачів ніхто не скасовував. Поки що дилери максимально «заморожують» ситуацію в разі звернень щодо гарантійного ремонту. Люди чують приблизно таке: «Ой, немає запчастин, треба почекати, менеджер із гарантії відійшов, коли прийде, не знаємо, можете почекати там, ззовні». Там, де юристи розумніші, дилери ремонт все-таки здійснюють. Їх дуже мотивують досудові претензії, з якими починають приходити споживачі.

Незабаром розпочнуться й судові процеси, у яких власники нових авто, що не отримали гарантійного ремонту, захищатимуть свої права. Відповідачі – представництва, дилери мають юросіб у РФ, мають майно, яким можуть відповідати. Можливо, Renault не захоче стикатися з російською судовою системою й збереже операційну діяльність.

Коментарі

Всі новини