Facebook Pixel

Мости розбрату: «Укравтодор» і КМДА не можуть поділити мости Києва

Фото: wikipedia.org

Фото: wikipedia.org

Навколо недобудованих київських мостів загострилася боротьба між київською владою та Державним агентством автомобільних доріг України («Укравтодор»).

На початку березня заступник керівника Офісу президента Кирило Тимошенко заявив, що в рамках програми «Велике будівництво» «Укравтодор» має намір добудувати Дарницький міст у Києві до кінця поточного року. Представники «Укравтодору» та «Укрзалізниці» (є балансоутримувачем мосту) вже підписали меморандум про співпрацю.

Голова «Укравтодору» Олександр Кубраков, зі свого боку, додав, що держагентство має намір супроводжувати проєкт із завершення Дарницького моста на всіх етапах.

Telegram Logo

Вже підписано договір із підрядником, який скоректує проєктну документацію. Це дозволить почати роботи відразу після проходження всіх процедур. Коли об'єкт буде добудований на лівому березі, далі можна говорити, кому яку частину передавати на баланс. Тобто за це не йде боротьба. Боротьба йде за те, щоб кияни нарешті отримали нормальну транспортну інфраструктуру.

Олександр Кубраков

Олександр Кубраков

міністр інфраструктури

Крім того, в рамках Всеукраїнського форуму «Україна 30» Кирило Тимошенко закликав київську владу до співпраці з «Укравтодором» для завершення Подільсько-Воскресенського мостового переходу.

Кубраков запевнив, що підприємство готове допомогти як із завершенням Дарницького моста, так і з будівництвом Подільсько-Воскресенського моста в столиці. Однак, за його словами, наразі київська влада не дала відповідь на пропозицію щодо Подільсько-Воскресенського моста, недобудованого з 1994 року.

На думку транспортного експерта Павла Кушнірюка, зараз дуже складно давати будь-яку оцінку або критикувати плани «Укравтодору».

Павло Кушнірюк
Павло Кушнірюк
Транспортний експерт

Сьогодні мостова галузь отримала друге дихання. Минулого року були введені в експлуатацію кілька мостів, зокрема, і міст у Чернівецькій області, який не був добудований з 2008 року. Цей міст побудували досить швидко.

Чесно кажучи, навіть я критично ставився до прогнозів «Укравтодору», коли вони обіцяли відновити міст до кінця року, але їм це вдалося. Яскравим прикладом є ще один міст. Минулої весни в Дніпропетровській області фактично провалився міст на трасі Н-23.

Якщо раніше ремонт займав 2-3 роки, то минулого року в грудні вже відновили рух. Тому зараз дуже складно давати будь-яку оцінку або критикувати їхні плани.

Загалом фронт робіт і обсяг по Дарницькому мосту не такий великий, оскільки найскладніші роботи — це роботи на водному дзеркалі з установкою опор. А тут йдеться тільки про облаштування з'їздів.

Якщо буде політична воля та фінансування, і будуть підписані договори з підрядниками, то ці прогнози стануть вельми реалістичними.

The Page
Коментар The Page

Раніше ремонт займав 2-3 роки, тепер справа з відновленням роботи мостів йде куди швидше.

Втім, у Київській міській адміністрації розкритикували подібні пропозиції. Мер Києва Віталій Кличко заявив, що передача Подільсько-Воскресенського моста «Укравтодору» та пов'язані з цим бюрократичні процедури лише затягнуть терміни будівництва. За його словами, роботи вийшли на фінальну частину добудови та міст буде відкритий вже до кінця весни.

Заяви про закінчення будівництва Дарницького моста місцева влада теж сприйняла скептично. На думку заступника голови КМДА Олександра Густелева, озвучені терміни завершення робіт викликають питання, оскільки проєкт 2004 року потребує корегування.

За нормативними документами, тільки ця процедура займе майже 1,5 року. Коригування проєктно-кошторисної документації триває до 6 місяців. Державна експертиза проєкту займе ще 2 місяці. Проведення тендерних процедур для визначення підрядника будівельних робіт — теж 2 місяці. Тому завершення виконання робіт до кінця року з дотриманням усіх норм і правил виглядає примарним. З ним солідарний також Валентин Павленко, адвокат ЮК «Титан».

Вважаю сумнівною заяву про те, що будівництво Дарницького мосту буде завершене до кінця року. Не ясно, звідки виділені гроші. У 2020 році була спроба реалізувати передачу недобудованих об'єктів на баланс Києва, було підписано меморандум. Але ці наміри залишилися не реалізованими.

Валентин Павленко

Валентин Павленко

Адвокат ЮК «ТИТАН»

Кушнірюк зазначає, що зараз в країні популярна протилежна тенденція.

Міста, навпаки, намагаються складні об'єкти передати на баланс «Укравтодору». І це відбувається не тому, що міська влада не хоче або не може завершити будівництво — як правило, постає питання фінансування.

Павло Кушнірюк

Павло Кушнірюк

Транспортний експерт

Наприклад, договір на завершення запорізького мосту становить 12 млрд грн, каже експерт. Цього року підписаний договір на будівництво моста в Кременчуці на 11,4 млрд грн.

За словами Кушнірюка, для міста та області це просто непідйомні суми, і такі речі можуть реалізовуватися тільки «Укравтодором» на рівні державного бюджету.

Наприклад, Миколаїв торік завершив передачу своїх мостів через Південний Буг «Укравтодору» для того, щоб скинути з себе ці проблемні моменти, і «Укравтодор» виділяв гроші з державного дорожнього фонду.

Коментарі

Всі новини