Facebook Pixel

Шукають VW, а купують ВАЗ: які авто гуглять українці

Найпопулярніші автозапити в Укрнеті. Фото: Дем'ян Бідний/FB

Найпопулярніші автозапити в Укрнеті. Фото: Дем'ян Бідний/FB

Українські автолюбителі все активніше використовують інтернет не просто для ознайомлення з тією чи іншою моделлю, а для її купівлі, продажу або оренди. Цифрове консалтингове агентство «Ольшанський і Партнери» провело дослідження онлайн-ринку автомобілів в Україні та з'ясувало, що найчастіше шукають наші співвітчизники. Виявилося, що пошуковий лідер — продукція Волзького автомобільного заводу: на неї припадає понад 440 тис. запитів щомісяця, або понад 5,3 млн запитів на рік. І це дивно: справа в тому, що продажі нових ВАЗів в Україні — на рівні статистичної похибки, а попит на вторинному ринку жевріє лише навколо моделі 30-річної давності, яка оцінюється в $400 — 800.

Volkswagen — мрія українця

Водночас надзвичайна популярність бренду Volkswagen — його шукають частіше за інші марки, не прив'язуючись до моделі та не конкретизуючи «куплю» або «продам», — цілком логічна. Як ми писали в липні, німецький бренд лідирує на вторинному ринку з пристойним відривом завдяки моделям Golf і Passat 10 — 30-річної давності. Судячи з річної статистики, автомобілі цієї марки — мрія більшості українських автомобілістів. У пошуковий рядок бренд Volkswagen вводять близько 1,4 млн разів щомісяця, або 17,4 млн разів щорічно.

«Попит на певні бренди автомобілів в інтернеті формують люди, які перебувають на території України, — коментує дослідження Анна Артеменко, директор із розвитку бізнесу «Ольшанський і Партнери». — Вони гуглять різну інформацію, пов'язану з автомобілями: моделі, як полагодити, особливості конструкції — все що завгодно. Таких запитів завжди абсолютна більшість, і пошукова система вміє виділити їх за територіальною ознакою».

Telegram Logo

Renault — у першій трійці

Першу трійку пошукових запитів за марками вже кілька років замикає Renault. Але його, ймовірно, до кінця року потіснить Toyota. У неї справді олімпійський темп зростання комерційного попиту: влітку він становив понад 50%. Що знову-таки цілком відповідає реальному стану справ: Renault і Toyota ось уже три роки змінюють один одного на посту лідера ринку нових автомобілів.

Комерційний попит

На думку пані Артеменко, комерційна категорія онлайн-запиту безпосередньо демонструє інтерес, пов'язаний із купівлею. Щодо автомобілів це, наприклад, «купити *бренд* київ» або «*модель* вартість Україна». Якщо така статистика, особливо щодо комерційного попиту, суттєво розходиться з даними про кількість продажів у компанії, то це свідчить про бізнес-модель, що не зовсім відповідає ринку. З одного боку, маркетинг компанії-продавця може не повною мірою досягати свого покупця. З іншого — покупець може шукати автомобіль своїм специфічним способом.

Онлайн-запит за брендами

Українці гуглять бренди автомобілів майже в половині випадків, коли проявляють інтерес до теми, — понад 19,4 млн разів на місяць, або 232,8 млн разів на рік.

Понад 2,2 млн брендових запитів на місяць — не інформаційно-ознайомчі, а комерційні, тобто містять висловлений намір купити, продати або орендувати той чи інший автомобіль. До того ж частка комерційного попиту на бюджетні автомобілі феноменально висока. У низці випадків вона досягає 42 — 68% від загальної кількості онлайн-запитів на певний бренд.

За брендами схожа картина: лідирує за кількістю онлайн-запитів Volkswagen — його запитують близько 1,4 млн разів на місяць, або 17,4 млн разів на рік. Але за темпами зростання онлайн-попиту знову попереду Toyota: на неї припадало понад 59,68% запитів у 2021 році.

Онлайн-запит за брендами за період липень 2020-го — червень 2021 року. Таблиця: «Ольшанський і Партнери»

Онлайн-запит за брендами за період липень 2020-го — червень 2021 року. Таблиця: «Ольшанський і Партнери»


Динаміка онлайн-запитів за період липень 2018-го — червень 2021 року. Таблиця: «Ольшанський і Партнери»

Динаміка онлайн-запитів за період липень 2018-го — червень 2021 року. Таблиця: «Ольшанський і Партнери»


Коментарі

Всі новини