Facebook Pixel

Інтерв'ю з Іваном Пекліним: перемога в першій же гонці

Фото: Bentley Kyiv

Фото: Bentley Kyiv

19-річний киянин спочатку приніс Україні першу в її історії перемогу у Формулі-4, а цьогоріч пересів у Bentley Continental класу GT3 і виграв свою дебютну гонку.

- Розкажи про свій перший спогад про Bentley?

- Моя перша асоціація стала моєю ж метою, причому з самого дитинства. Одного разу мама везла мене в школу і в пробці ми порівнялися з дуже класним чорним автомобілем, в якому сиділи дві бабульки і... курили сигари. І мама сказала — хочу в старості бути, як ці бабульки, тільки в блакитному Bentley. Пам'ятаю, я відповів, що обов'язково стану гонщиком і куплю його для мами. Сьогодні покатаю її на Continental GT, спершу думка і потім буду багато працювати, щоб виконати мамину мрію.

Іван Пеклін

Іван Пеклін

Переможець Формули-4

- Continental GT, Bentayga, Flying Spur — хто з них краще підходить на роль «мій перший Bentley»?

- Складно вибрати, чесно. От якби можна було взяти відразу два... Мені дуже подобається Continental GT і дуже подобається Bentayga. Мій гараж мрії зараз - це Bentayga кольору Monaco Yellow і Continental GT у British Racing Green.

Іван Пеклін розповідає про перемогу в першій же гонці чемпіонату GT Open. Фото: Bentley Kyiv

Іван Пеклін розповідає про перемогу в першій же гонці чемпіонату GT Open. Фото: Bentley Kyiv

- Які твої відчуття від найбільшого Grand Tourismo сучасності?

- Якщо чесно, дорожньою версією Conti вперше я покермував тільки сьогодні вранці. І приємно здивований. Звичайно, я розумів, що розчаруватися в бренд такого рівня складно. І все ж — це чисте захоплення, коли настільки комфортабельне купе потужно набирає швидкість, що з 50 км/год, що з 150 км/год. А коли вмикаєш режим Comfort, то шасі немов згладжує нерівності. Ну а до богатирських розмірів я вже звик завдяки гоночній версії. Я досить високий для юнацьких «формул» і це перший болід, в якому мені було просторо.

Фото: Bentley Kyiv

Фото: Bentley Kyiv

Фото: Bentley Kyiv

Фото: Bentley Kyiv

Фото: Bentley Kyiv

Фото: Bentley Kyiv

Фото: Bentley Kyiv

Фото: Bentley Kyiv

Фото: Bentley Kyiv

Фото: Bentley Kyiv

dsc08768.jpg
Фото: Bentley Kyiv

Фото: Bentley Kyiv

dsc09355.jpg
Фото: Bentley Kyiv Thumb Фото: Bentley Kyiv Thumb Фото: Bentley Kyiv Thumb Фото: Bentley Kyiv Thumb Фото: Bentley Kyiv Thumb dsc08768.jpg Thumb Фото: Bentley Kyiv Thumb dsc09355.jpg Thumb

- Як школяреві будувати гоночну кар'єру в Україні?

- Однозначно чим раніше — тим краще. Особисто я сів за кермо карта в першому класі. Батько розповідав, що є така професія, в якій можна заробляти, вдосталь ганяючи на автомобілях. І я тоді подумав — а що взагалі може бути краще? І як тільки я доріс до 130 см, ми пішли на прокатний картинг. Був абсолютний захват, хоча їхав я дуже погано, повільно та взагалі неправильно. Мій тато — не гонщик, просто любить перегони і розбирається. У нього спочатку було розуміння траєкторії, що чемпіони світу юзом не їздять і блокування коліс при гальмуванні не допускають. Тому після заїзду він похвалив мене і запропонував прискоритися он там і ще тут. Ми розбирали кожен заїзд, він підказував і направляв, і все якось відразу почало виходити. Виходило легко адаптувати свій стиль пілотування, і тато зрозумів, що у мене є певний талант. А коли я в прокатному картингу почав об'їжджати всіх підряд, ми вирішили йти в професійний спорт.

Так що для школярів я б рекомендував спочатку прокатний картинг. Якщо затягне — пробувати більш серйозний рівень на зразок школи при картинг-центрі. А ось далі, якщо все піде добре, можна переходити в професійний картинг. Якщо ж проблем із фінансами немає, краще відразу починати з професійного карта. Наймолодший з його класів сьогодні дозволяє стартувати в чемпіонаті України дітям від 5 років. Що дуже круто — в моєму дитинстві ця планка була на рівні 7-8 років. Як і в Формулі-1, зараз переважає тенденція зменшення віку.

Bentley Continental — найпотужніший і розкiшний GT сучасності. Фото: Bentley Kyiv

Bentley Continental — найпотужніший і розкiшний GT сучасності. Фото: Bentley Kyiv

- Картинг — спорт багатих батьків?

- Це правда. Правда на 100%. Та й автоспорт загалом — дуже недешевий вид спорту, так що потрібно готуватися до значних витрат. Звичайно, класно, коли малюки з самого початку їдуть швидко і з 10-12 років у них з'являються не просто спонсори, а провідні автовиробники зі своїми молодіжними програмами. Але треба визнати - це велика рідкість, і найчастіше, весь картинг - це виключно витрати батьків.

- Які ступені потрібно пройти, щоб потрапити в Ф-1?

- Якщо брати класичний шлях розвитку кар'єри, то після картингу це все попередні першій формулі ступені: Ф-4, Ф-3 і Ф-2. За умови, що пілот талановитий і везе результат, не обов'язково в кожній серії зосереджуватися на завоюванні чемпіонського титулу - досить бути за підсумками сезону в топ-3. На початку кар'єри краще провести якомога більше часу в картингу. Ми з батьком вважали і вважаємо, що пересідати після досягнення 14 років в одну з молодших «формул» — помилкова стратегія. У такому віці дуже складно усвідомити, наскільки картинг відрізняється від «великих перегонів», адже у нього немає такого поняття, як підвіска, а значить, немає потреби працювати з її настройками, розуміти «фізику» процесу, домагатися балансу.

Ну і, само собою, дуже важливо відповідне амбіціям фінансування. Адже тоді немає проблем з тренувальним процесом, з тестами, з хорошою командою, яка грамотно підготує тобі болід і навчить їхати правильно з самого початку. А це критично важливо, тому що переучуватися дуже складно і дуже довго.

Іван Пеклін і Continental GT — непереможний тандем. Фото: Bentley Kyiv

Іван Пеклін і Continental GT — непереможний тандем. Фото: Bentley Kyiv

- Як поєднувати навчальний процес із заняттями перегонами?

- Якщо чесно, то важко. Добре, що у мене завжди була мотивація. Папа одного разу попередив: будеш погано вчитися - ми не займатимемося гонками. І знаючи, що він своє слово тримає, я не міг ризикувати справою, яку так люблю. Якщо ви запитаєте моїх учителів, то вони підтвердять — я іноді був відсутній не просто тижнями, а часом місяцями. Але коли повертався, всі домашні роботи були написані, а іспити складав на відмінно. І ще примудрявся проводити час із друзями — гуляти та грати в футбол. Зараз складно сказати, як мені вдавалося все це поєднувати, але це точно завдяки моїм батькам, які вклали в мене стільки всього. І навіть не щодо фінансів, а в плані любові і уваги. Мені не дозволяли просто зависати в телефоні, нічим не займаючись — навпаки, постійно підштовхували і направляли. Крім картингу я завжди ходив на додаткові секції — той же футбол, великий теніс, шахи, гуртки англійської та німецької мов. Так що дитинство було досить інтенсивним.

- Наскільки важливим є знання англійської мови для побудови кар'єри?

- Максимально важливо. Без знання англійської в світовому автоспорті робити просто нічого — на ньому говорять усі. Так, розглядаючи кандидатуру того чи іншого юніора, команди дивляться насамперед на результати, але англійська — це «залізний» N2. І навіть для дуже швидкого гонщика незнання мови може стати ключовим фактором прольоту повз тієї чи іншої команди або програми. Зараз навіть поза гонок без англійської відчуваєш себе, як без рук. З іншого боку, якщо, крім англійської, знаєш якісь інші мови — німецьку, італійську, французьку або іспанську, це обов'язково стане великим плюсом. Тому зараз я вчу ще одну мову, щоб вона допомогла розвитку моєї кар'єри в автоспорті.

Іван Пеклін в автосалоні Bentley Kyiv. Фото: Bentley Kyiv

Іван Пеклін в автосалоні Bentley Kyiv. Фото: Bentley Kyiv

- Звідки черпати мотивацію займатися автоспортом і мовами, коли однолітки цілими днями «рубаються в приставку» і зависають у Tik-Tok?

- Якщо ти цього сам не хочеш, то тебе ніхто не змусить. Ясна річ, мені теж хотілося більше сидіти за комп'ютером, більше грати — в цьому плані порівняно з однолітками я відчував себе трохи неповноцінним. Але це швидко минуло, як перехідний вік. Перегони — моя улюблена справа, і я буквально рахую дні до мого виїзду на трасу. Як тільки сідаю в кокпіт, то розумію — так, це воно. Це те почуття, яке ні з чим не можна сплутати. Ніяка компьютерна гра, Tik-Tok або Instagram не замінять мені цього відчуття. Нерозумно проміняти справжнє життя на віртуальне.

- Наскільки соцмережі важливі для формування кар'єри?

- Ще років зо три тому взагалі не надавав цьому значення. Я думав приблизно так: ну соцмережі і соцмережі, куди важливіше, який ти привозиш результат у перегонах. З одного боку, не можна побудувати кар'єру тільки завдяки соцмережам. Навіть якщо у тебе 10 мільйонів передплатників і синя галочка, твої фоловери не зроблять тебе професійним гонщиком. У той же час, коли ти везеш хороший результат, але про це ніхто не знає, спонсорам ти так само не дуже цікавий. Їм потрібна медійність, потрібно гарне обличчя для їхнього бренду, продукту або послуги. Тому зараз я приділяю багато часу соцмережам, тобто виробляю контенту більше, ніж поглинаю.

- Симулятори для перегонів — інструмент для підтримки форми, баловство або спосіб вивчити нову трасу?

- Симулятор — це дуже широке поняття. Є щонайменше два різних напрямки — професійні симулятори (сімрейсінг) та симулятори, які допомагають пілотам підготуватися до заїздів на цій трасі. Використовується абсолютно різне обладнання, яке коштує абсолютно різних грошей. Зазвичай пілоти, які готуються на симуляторах до гонки, і я серед них, не можуть їхати так само швидко, як хлопчики в окулярах, які з дитинства цілодобово сидять у комп'ютерах. Так, я не наздожену їх на симуляторі. Але на трасі різниця між нами буде набагато більшою, ніж на віртуальній. Тут дуже важливо знайти правильних людей, пов'язаних і з автоспортом, і з якісним обладнанням, котрі знають, як його налаштувати. Користі від хорошого устаткування за 15 тис. євро без правильного налаштування взагалі не буде.

Перемоги — в ДНК кожного Bentley Continental. Фото: Bentley Kyiv

Перемоги — в ДНК кожного Bentley Continental. Фото: Bentley Kyiv

-Чи є сенс починати гоночну кар‘єру в 20 років?

- Завжди є сенс і починати ніколи не пізно. Якщо я не помиляюся, Себастьян Леб вперше сів за кермо якраз у 20 років. І став кращим раллістом усіх часів і народів. Просто в такому віці складніше досягти великих висот і тим паче заробляти цим.

- З чим порівняти відчуття перемоги?

- Це важко пояснити. Особливо тим, хто зі спортом не пов'язаний. Він може сказати, що це, як секс. Неправда — це зовсім інші емоції, набагато більш яскраві. Перемога — відчуття непередаване. Багато нервів, дуже багато хвилювання. Але ти його переборюєш, перемагаючи таких же хлопців, які точно так же працювали і точно так же хочуть виграти, але ти зробив свою справу краще. Складно відразу підібрати слова і описати його.

- Як ти підтримував форму під час локдауну?

- Я будував свій симулятор, на жаль, вкрай довго — попит під час локдауну був ажіотажним, він виріс у кілька разів. Деякі компоненти йшли 3-4 місяці — було жахливо. Сварився з постачальниками, які мимрили, «ну вибачте, у нас там черга». Пояснював, що я професійний пілот, що для мене це не іграшки, а засіб підготовки до перегонів. І віддавайте, нарешті, мої педалі! Але для підтримки фізичної форми не обов'язково мати симулятор. І коли в локдаун спортзал не працював, я обходився тим, що є вдома — турнік, гантелі. Ще багато бігав і їздив на велосипеді.

Іван Пеклін із директором Bentley Kyiv Олексієм Каплатим. Фото: Bentley Kyiv

Іван Пеклін із директором Bentley Kyiv Олексієм Каплатим. Фото: Bentley Kyiv

- У GT Open досить строкатий табір — Ferrari, Lamborghini Mercedes, McLaren, Porsche тощо. Які сильні і слабкі сторони у Bentley?

- У кожної машини є свої особливості. На сьогодні у Bentley найпотужніший мотор і на прямих ми виграємо у всіх. Але одночасно з цим у нас найважча і велика машина — на її тлі McLaren і Lambo просто мізерні. У той час як наш «танк» видно завжди і звідусіль. Але їхні габарити і вага дозволяють гальмувати пізніше і швидше розвертатися в повільних поворотах.

- Яких траси нинішнього чемпіонату найбільше підходять Bentley?

- Весь календар цього чемпіонату добре підходить для Bentley. Ми змогли реалізувати наші ключові переваги на першому етапі у французькому «Поль Рікар». Так само будемо сильні в бельгійській «Спа» і на передостанній гонці в італійській «Монці» — там довгі прямі, менше «затичних» поворотів. А ось у сусідній «I » буде складніше, але я зроблю все, щоб мінімізувати недоліки нашого боліда.

- Українські імпортери вкрай рідко підтримують наших гонщиків, насамперед в їхніх зарубіжних виступах. Як тобі вдалося зачарувати Bentley Kyiv?

- Ми поїхали на перші, пристрілювальні, тести в березні. GT3 — абсолютно нова техніка для мене, адже до цього я ганяв тільки на картах і «формулах». А тут — не просто повноцінний автомобіль, а відразу суперкар. Я не знав, чого очікувати, чи вийде їхати швидко. Тести пройшли успішно — давно так не кайфував від машини. У порівнянні з Continental GT Ф-4 — дитячий садок. На цій хвилі ми вийшли на представництво бренду в Україні та було дуже приємно дізнатися, що директор Bentley Kyiv Олексій Каплатій стежить за моєю кар'єрою і що було б добре придумати якісь колаборації. Відмінно, що ми буквально відразу ж знайшли взаєморозуміння і що наше співробітництво почалося з перемоги на перших же перегонах.

І серійний, і гоночний Bentley Continental викликають у гонщика яскраві емоції. Фото: Bentley Kyiv

І серійний, і гоночний Bentley Continental викликають у гонщика яскраві емоції. Фото: Bentley Kyiv

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter Cmd + Enter Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини