Facebook Pixel

Тест-драйв Honda HR-V Sport: top-10 плюсів та мінусів найкомпактнішого та найшвидшого паркетника Honda

Головні переваги та недоліки Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

Головні переваги та недоліки Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

HR-Vце суто міський передньоприводний паркетник, що у всіх відносинах стоїть сходинкою нижче бестселера СR-V. Виняток із правилмодифікація HR-V Sport.

Як і в будь-якої компромісної моделі, у кросовера є вроджені переваги та недоліки. Як і у будь-якої збалансованої хонди, їх у Sport порівну. До плюсів ми долучили оригінальний екстер'єр, дивовижну місткість, бадьорий мотор, переналаштоване під нього шасі та, як наслідок, прозору керованість. Мінуси теж помітні: солідний вік, застарілий інтер'єр, непрактичність глянцевого обвісу, неквапливий варіатор і висока як для В-класу ціна.

Honda HR-V другого (2014 – 2021 рр.) покоління. Фото: Сергій Суховський

Honda HR-V другого (2014 – 2021 рр.) покоління. Фото: Сергій Суховський

Вік

HR-V з'явився на ринку 23 роки тому і з того часу концептуально не змінився. Випущений навздогін за надзвичайно успішним СR-V, він також залишився кросовером В-класу для мегаполісів. Друге покоління побачило світ у 2014-му, а версія Sport – і зовсім три роки тому, тобто на заході ери виробництва. На сайті українського імпортера вже є вся інформація про третє покоління, зокрема ціни на паркетник, який ось-ось надійде в продаж. І виглядає він набагато сучасніше. Так що Sport, за всієї його унікальності, на жаль, спізнився народитися: моделі призначена доля нішевого автомобіля «для тих, хто в темі».

Telegram Logo

Ще рік — і блогери скажуть про HR-V Sport «таких уже не роблять». Зазвичай приставка Sport — суто маркетингова хитрість, що означає все що завгодно, тільки не спортивні характеристики. Безпосередньо Honda за допомогою Sport підбадьорює і розбурхує попит на моделі, що застоялися. Відпрацювавши концепт на малолітражках (Jazz Sport та Civic Sport), тепер вона взялася за паркетники.

Екстер'єр

Sport виглядає набагато виразніше за звичайний HR-V. По-перше, контактним кольором став кумачовий Rally Red, що збігається з кольором Rosso Corso, фірмовим для Alfa Romeo і Lancia. По-друге, японці звели до мінімуму хромовий декор, замінивши його на глянцево-чорний пластик. З нього виконані радіаторні грати, пороги, молдинги, спойлери, відбортовки, корпуси зовнішніх дзеркал тощо. Затоновані навіть легкосплавні 18-дюймові диски, фронтальний брус з емблемою та задня оптика.

Анфас Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

Анфас Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

Практичність

Вийшло не просто ошатно. Як сказав би Голохвастов, HR-V Sport виглядає дуже і дуже. Безперечно, у місті антрацитовий обвіс по нижньому периметру кузова виглядає вишукано. Але що буде з цим гламуром після контакту з кущами, думати не хочеться. Як і калькулювати вартість полірування пластику після кожного з'їзду з асфальту.

6.jpg

Інтер'єр

На жаль, в інтер'єрі мало що нагадує про франтуватий екстер'єр кросовера. Якщо зовні домінують насичений червоний і глянцево-антрацитовий, то всередині салону – напівтемрява темно-червоної штучної шкіри та матово-чорних панелей. Мабуть, тільки японці можуть так щиро дивуватися реакції європейців на поєднання непоєднуваного. Справжній вік моделі видає застарілий ще п'ять років тому інформаційно-розважальний центр із плутаним інтерфейсом. Оскільки мультимедійка ґрунтується на андроїдній платформі, то й знати не знає про якісь там айфони та Apple CarPlay.

Фронтальна панель Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

Фронтальна панель Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

Місткість

А ось із погляду простору на задніх сидіннях і трансформації всього салону HR-V безсумнівно серед найкращих у своєму класі. На гальорці вільніше, ніж навіть у СR-V: я спокійно вмостився сам за собою та розкрив ноутбук. Нахил спинок дивана регулюється, а подушки – завдяки технології Magic Seats – складаються подібно до лімузинних страпонтенів.

Задній ряд сидінь Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

Задній ряд сидінь Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

У результаті за лічені секунди паркетник із 448-літровим багажником перетворюється на меблевий фургон з утричі більшим корисним об'ємом. Такі незвичайні асоціації викликає також низька та рівна підлога (бак у HR-V перекочував під передні крісла), мінімальна вантажна висота та широкий дверний отвір. Не автомобіль, а мрія бендюжника. Хто не в курсі, так в Одесі та інших припортових містах називали візників, які керували довгими та плоскими возами для великовантажного візництва. За словником В. І. Даля, «бендюг – ридван, великий або трійковий віз, на який валять до ста пудів».

Судячи з «Формули-1», Honda — найкраща моторобудівна компанія з Країни, де сходить сонце, що могли оцінити три покоління українських водіїв, які буквально виросли на втеківських атмосферних двигунах із такою ж літровою потужністю, як і у наддувних конкурентів. Але ера дауншифтингу все обнулила, і сьогодні без турбо неможливо забезпечити пристойні силові та екологічні характеристики.

Двигун

Ще одна зовнішня відмінність Sport від початкового варіанта – пара вихлопних труб замість однієї, які натякають на збільшену віддачу силового агрегата. Так і є. Оскільки з недавніх пір Україна належить до європейських ринків, то до нас імпортують винятково турбовані HR-V. «Битки» ж в американській специфікації оснащують безнаддувними моторами.

1,5-літрова четвірка сімейства Earth Dreams (182 к. с., 240 Нм) знайома нам за спорідненими моделями Civic та CR-V. За паспортом розгін у паркетника середній по палаті — 8,6 секунди до сотні. Насправді все куди жвавіше. Під час однієї зі спроб мені вдалося вкластися у 8 с. Окреме задоволення готовність, із якою мотор реагує на переміщення дроселя, і те, як лінійно зростає тяга.

Багажне відділення Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

Багажне відділення Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

Коробка передач

На жаль, безступінчастий варіатор не такий моторний. У штатних режимах усе більш-менш прогнозовано, а для позаштатних краще запастися заспокійливими. Незважаючи на сім встановлених щаблів, під час кікдауну варіатор вниз не опускається, а зависає на вибраному щаблі. Тому якщо ви спізнюєтеся на літак, то краще відразу взяти керування на себе, перейшовши в режим перемикання підкермовими пелюстками.

Ходова частина

Ще одна однозначна перевага Sport – доопрацьоване під потужніший двигун шасі. Архітектурно підвіска залишилася колишньою: стійки MacPherson спереду та напівзалежна балка-торсіон іззаду. Але все інше японці добряче перетрусили — перекалібрували налаштування підвіски та підсилювача керма плюс застосували спеціальні розпірки між лонжеронами передньої та задньої частини кузова, покликані зберігати максимально можливий рівень зчеплення повідних коліс.

Поперечки розтяжки збільшують жорсткість силової структури, а вбудовані демпфери покращують точність керування плюс зменшують вібронавантаженість.

Екстер'єр Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

Екстер'єр Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

Керованість

За дещо незграбною назвою «синаптичний контроль демпфування» ховаються газові амортизатори, які компенсують паразитні сили, що діють на кузов на поворотах, під час перестроювань та на ущербних дорогах. У результаті навіть на високопрофільній 18-дюймовій зимі паркетник чіпляється за траєкторію, як спрут за своїх жертв у хентай-манзі. І водночас не лякає трясіння на нерівностях, як Civic Type R. Тому зразкова прозорість керма і нейтральні характеристики керованості — одна з головних переваг Sport.

Інструментарій Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

Інструментарій Honda HR-V Sport. Фото: Сергій Суховський

Вартість

І насамкінець – головний недолік усіх українських хонд, що легко пояснюється відсутністю так званих голих комплектацій. У цьому конкретному разі за кросовер В-класу доведеться віддати 946,9 тис. грн проти 650 тис. грн. за «просто» HR-V. І абсолютну більшість таке ціноутворення відштовхне. Це дуже багато на тлі прямих конкурентів, від перерахування яких можна втомитися: Hyundai Venue, Kia Rio X і Stonic, Mazda CX-3 і СХ-30, Mitsubishi ASX, MG ZS, Nissan Juke, Opel Mokka, Peugeot 2008, Renault Captur Duster, Subaru XV, Suzuki Ignis, Toyota C-HR, Seat Ateca, Skoda Karoq, Volkswagen T-Cross тощо. Ба більше, за ті ж 947 тис. грн. можна підібрати масу кросоверів класом вище. Більш сучасних, економічних, ефектних і напханих сонмом асистансів. Усім їм HR-V може протиставити хіба що свої ходові якості та приналежність до касти «для тих, хто в темі».

Honda HR-V третього покоління. Фото: Сергій Суховський

Honda HR-V третього покоління. Фото: Сергій Суховський


Коментарі

Всі новини