Facebook Pixel

Jaguar Land Rover: за межею буденного

Огляди авто

Фото: Jaguar Land Rover

Фото: Jaguar Land Rover

І самих англійців, і їхні бренди тролять за консерватизм, часто плутаючи відданість традиціям із технічною відсталістю. І забуваючи, що саме в Великій Британії базується левова частка гоночних команд і інжинірингових бюро, а отже і народжуються найпередовіші технології. Так що англійська відданість традиціям виражається не тільки в спадкоємності дизайну, а й у звичці робити все на вищому інженерному рівні — інноваційно і якісно.

Якось парламентарії, що споконвіку засідають у Вестмінстер-холі, поскаржилися на труху, яка сиплеться зверху. Бо склепінчаста стеля з гігантських крокв, створена 1393 року, так жодного разу капітально і не ремонтувалася. Реставратори розводили руками — щоб перекласти дах площею 1547 м², знадобиться цілий ліс щонайменше 500-літніх дубів. Та де їх зараз знайти?

Добре, що є Парламентська бібліотека, яка веде облік державних справ із часів правління Англії вікінгами. Насилу знайшли напівзотлілий телячий пергамент із даними постачальників, розкопали генеалогічне древо лісозаготівників і зателефонували спадкоємцям. І глава сім'ї відрапортував, ніби чекав цього дзвінка зі свого народження: 500-річна діброва в порядку, розміри є, крокви підготуємо за 3-4 місяці. Розуміючи, що рано чи пізно Вестмінстер-холу знадобиться капремонт, лісозаготівники на виручені гроші купили землю і висадили саджанці саме цього виду. І строго-настрого наказали нащадкам очікувати, коли за ними звернуться з Вестмінстера. Подібна завбачливість, планування «на століття», педантичне ставлення до документів — і є відданість традиціям. Як і впевненість у тому, що Вестмінстер стоятиме, парламентарії — засідатимуть в ньому, а Лондон — правитиме.

Telegram Logo
Парламентська зала Вестмінстерського палацу. Фото: Jaguar Land Rover

Парламентська зала Вестмінстерського палацу. Фото: Jaguar Land Rover

Схожим чином британці створюють автомобілі. Якщо не на століття, то на покоління. Продумують до дрібниць і безжально випробовують вогнем і мечем. Добре, що згубних місць для тестів новітніх технологій в «Імперії, над якою ніколи не заходить сонце» не бракувало. Як наслідок, 2/3 всіх Land Rover, випуск яких почався ще в 1948 році, досі на ходу. У глибинці їх передають у спадок — як мисливські рушниці, фамільне срібло та сімейні заповіти.

Заповіти

Перший LR народжувався у важкі часи. У післявоєнній Великій Британії не вистачало всього — сталі, нікелю, покришок, масел, навіть пристойного бензину. Фунт стерлінгів ослаб настільки, що відновити випуск цивільних авто дозволялося за умови їхньої орієнтованості на експорт. Тому з самого початку позашляховик робили на всі випадки життя: для австралійських фермерів і кенійських єгерів, індійських полісменів і південноафриканських дослідників. Об'єднувало всі ці професії одне — важкі умови експлуатації автомобілів за повної відсутності доріг і сервісу.

Саме тому вперше в історії кузов позашляховика виконали з... алюмінію. Він і легше сталі, і жорсткіший на крутіння, і не іржавіє, а значить не боїться подряпин і бродів. Та й коштував як ніколи дешево — авіазаводи вже не випускали винищувачі та бомбардувальники, позбавлялися від складських запасів «крилатого металу» за ціною... сталі. З тієї ж причини алюмінієвим став перший Jaguar — родстер XK-120. Схожа історія і з колірною гамою: спочатку Landy був виключно пильно-зеленим — невитраченої емалі «хакі», яка спочатку призначалася для фюзеляжів військової авіації, на складах було багато.

Закордонний паспорт мандрівника. Фото: Land Rover

Закордонний паспорт мандрівника. Фото: Land Rover

Великі географічні пригоди

Відсвяткувавши в 1965 році випуск півмільйонного позашляховика, маркетологи провели опитування та з'ясували: кожне третє повноприводне авто у світі є Land Rover. І що 2/3 з них експлуатують не фермери і військові, на яких першопочатково розраховував бренд. Landy вселяв у людей таке почуття впевненості у своїх силах, що вони переставали боятися від'їжджати на великі відстані від вогнищ цивілізації. Завдяки їхній всепролазності та надійності заново відкрили Зелений і Чорний континенти, що стали справжніми туристичними клондайками.

Завдяки маркетинговим дослідженням з'явився й ультраінноваційний Range Rover, який з'єднав, здавалося б, взаємовиключні характеристики. Прохідність і невибагливість Landy — з передовими технологіями, зручністю та ходовими характеристиками седанів класу Jaguar XJ. Саме з «рейнджа» почалася ера легкових автомобілів із постійним повним приводом.

rrs-21my1a.jpg

Після об'єднання з Jaguar моделі Land Rover знайшли спортивні характеристики і гоночні інновації. Фото: Land Rover

Метал, що окриляє

Попадання у цільову аудиторію було стовідсотковим — народ багатів, йому хотілося комфорту, подорожей і пригод. Range Rover перетворив термін «оффроад», який звучав як вирок, у синонім туризму й активного відпочинку, а «позашляховик» — у символ престижу та стилю життя. І навіть у витвір мистецтва: в 1971 році модель Range Rover експонувалася в Луврі як «видатний зразок сучасного дизайну». Досі жоден інший автомобіль не виставляли в музеї музеїв. А ось інновації на «рейнджах» з'являлися постійно. Наприклад, британці довели алюмінієву концепцію до досконалості — тепер із крилатого металу роблять узагалі весь кузов і безліч елементів мотора, трансмісії та підвіски.

Більш ніж 60-річні дослідження «крилатого металу» зробили компанію Jaguar Land Rover лідером у галузі його обробки. Британці створили свій унікальний сплав, вирішили проблему з'єднання алюмінієвих і сталевих деталей і побудували найбільший у світі прес для штампування деталей з цього металу.

Фото: Jaguar Land Rover

Фото: Jaguar Land Rover

Окрема тема для гордощів — електронні системи, що покращують безпеку, полегшують керування та підвищують комфорт. Наприклад, сьогоднішні технології «прозорих» капота та корми ClearSight Ground View і ClearSight Rear View. Вони показують картинку безпосередньо перед Defender і позаду нього, дозволяючи маневрувати з ювелірною точністю як у тісній парковці, так і при форсуванні гірської річки.

Вершина мультимедійної думки — система Pivi Pro, з потоковою передачею даних, інтуїтивністю та блискавичним відгуком, — не поступається смартфонам і навчена оновлювати софт «за повітрям».

Екран унікальною за своїм функціоналом мультимедійної системи Pivi Pro. Фото: Land Rover

Екран унікальною за своїм функціоналом мультимедійної системи Pivi Pro. Фото: Land Rover

Сучасна технологія управління трансмісією Terrain Response також не має аналогів із ефективності. Водієві достатньо вибрати потрібний тип бездоріжжя (камені, пісок, трава, гравій, сніг, бруд і колії) і задати напрямок — усе інше зробить електроніка.

Фото: Jaguar

Фото: Jaguar

Революція замість еволюції

Якщо у Land Rover прогрес йде екзистенційним шляхом, то у Jaguar усе було з точністю до навпаки. Ідеально з цього приводу висловився найбільший шанувальник Jaguar E-Type Енцо Феррарі: «Перегони покращують породу автомобіля». Так, перший післявоєнний «джаг» — ХК120 — став першим серійним автомобілем світу з двигуном із двома розподільниками. Мотор настільки випередив свій час, що з малими змінами випускався майже 40 років.

У 1950 році приватний 120-й довгий час тримався в групі лідерів марафону 24 heures du Mans. І Вільям Лайонс, тодішній глава фірми, що називалася вже Jaguar Cars Limited, розсудив: якщо серійна модель змагається з гоночними болідами, то її competition-версія обов'язково переможе. І рік потому XK120C виграв «Ле Ман» з першої спроби. Ноу-хау стала видатна аеродинаміка і жорсткість кузова — 120C отримав і дискові гальма, які негайно перекочували на серійну продукцію фірми. Так компанія використовувала перегони для випробувань своїх новинок.

Легендарний Jaguar XK120C, який відкрив еру гоночних перемог марки. Фото: Jaguar

Легендарний Jaguar XK120C, який відкрив еру гоночних перемог марки. Фото: Jaguar

В Jaguar і сьогодні вважають, що інновації не повинні існувати тільки заради інновацій. Усі вони створюються задля того, щоб керування автомобілем стало ще більш інтуїтивним і унікальним. Адже Jaguar — це практично жива істота. Окремим досягненням є розробка першого преміального електричного кросовера I-PACE, представленого кілька років тому. Зараз же компанія Jaguar Land Rover оголосила про нову стратегію, коли всі нові «ягуари» будуть виключно електричними. Крім екології, це також економія пального — оскільки у цьому випадку воно зовсім не потрібне.

Перший електрокар Jaguar — двомоторний I-Pace. Фото: Владислав Сірук

Перший електрокар Jaguar — двомоторний I-Pace. Фото: Владислав Сірук

А після об'єднання Jaguar і Land Rover спортивні характеристики та гоночні інновації отримали і позашляховики з Соліхаллу. Так, при створенні гібридної системи на основі двигуна Ingenium запатентували понад 40 винаходів.

Jaguar Land Rover — один із небагатьох виробників, що використовують технології віртуальної реальності для роботи над дизайном і компонентами до створення перших прототипів. Найближче майбутнє компанії — методи інтелектуального самонавчання, що інтегруються зі смартфоном водія і вивчають його звички й уподобання. Це дозволить забезпечити незрівнянний комфорт у салоні та по-справжньому персоналізоване керування автомобілем.

Land Rover Defender, залишившись неперевершеними вседрожніком, сьогодні задає і стандарти комфорту поїздки. Фото: Land Rover

Land Rover Defender, залишившись неперевершеними вседрожніком, сьогодні задає і стандарти комфорту поїздки. Фото: Land Rover

Так, прогрес не зупинити. Jaguar усе життя будував спорткари, тепер створює електричні кросовери. А Defender, який поставив прохідність в абсолют, паралельно задає стандарти комфорту поїздки. Єдине, що залишилося незмінним, — надійність і якість. Звичка робити все на вищому інженерному рівні, продумуючи найменші деталі — в генах Jaguar Land Rover. Як і відданість традиціям — у ДНК самих британців.

Фото: Jaguar Land Rover

Фото: Jaguar Land Rover


Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter Cmd + Enter Ctrl + Enter

Коментарі

США й ЄС назвали головні проблеми перед запуском ринку землі в Україні Новини

США й ЄС назвали головні проблеми перед запуском ринку землі в Україні

В Україні дозволили продавати землю на електронних аукціонах: як це працюватиме Новини

В Україні дозволили продавати землю на електронних аукціонах: як це працюватиме

Тест-драйв Land Rover Defender: навіть COVID не зупинить його пристрасті до пригод Тест-драйви

Тест-драйв Land Rover Defender: навіть COVID не зупинить його пристрасті до пригод